Ni som har hästar med solbränd mule..

Sv: Ni som har hästar med solbränd mule..

Har också använt solkräm faktor 30... Fast det där med zinkpasta kanske funkar ändå bättre. Kanske håller längre också? Måste prova i morgon.... om det inte regnar fortfarande. :devil:

Som många andra redan har svarat: ZINKPASTA :bow:

Jag har provat det mesta när det gäller att skydda "grismulen", men inget fungerar så bra som zinkpasta. Rekommenderat av djurapoteket!

Har precis samma erfarenhet som du av apotekets solcreme sf 25. Toppen, använde efter det Helosan sol. Inte alls lika bra skydd. Apotekets solcreme satt kvar länge, länge. Smörj riktigt tjockt. Vi behövde bara smörja vår väldigt känslige ponny varannan dag. Smörjes helst på kvällen.

Jag brukar också använda helosan sol på morgonen men på kvällen brukar jag smörja mulen med aloe vera gel. Aloe vera verkar kyla mulen lite grann och det är inga problem att smeta dit, pållan verkar nästan tycka att det är skönt.

helsosan sol och annan hederlig solskyddsfaktor för människor är vad som gäller på de mina vildbattingar!

Kolla på helosantuben tror att den bara har en skyddsfaktor 7 8någonting. Använder solkräm avsedd för barn med skyddsfaktor 50

Jag har två skäckar som blir väldigt solbrända, har smort dem med helosan sol och det fungerar relativt bra på den ena men den andra har delad man och blir även solbränd där samt under magen.

I helgen köpte jag havsmineraler och Apis (från hälsokosten) på rekommenadation av dem som red in honom i fjol, tydligen hade han svarat väldigt bra på det. Jag har inte märkt av någon skillnad ännu men hoppas på att det ska fungera även i år.

Jag älskar sommar och sol men för mina hästars skull är jag glad när det regnar :grin:

Jag har ett "mulskydd" som jag fäster på grimman!
Han ser rolig ut, men det är det enda som fungerar på honom.. Han har inte fått minsta antydan till irriterad mule och jag slipper gå och vara rädd för att han kletar av sig krämen eller att jag inte ska hinna dit innan solen kommer upp..
Kladdar inget heller vilket jag älskar! :banana:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka