Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ponny har varit väldigt slö och oengagerad den sista månaden. Hon vill knappt gå framåt. Hon påpinner lite om en fånghäst men har...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: caspar
·
Hästvård Har stött på ett problem med min häst! Troligtvis är han lite känslig mot insekter el sol, då han skubbar sig på svansen. Detta smörjer...
Svar
14
· Visningar
1 588
Senast: Kellie
·
Hästvård Ena ponnyn har fått ett rejält skavsår efter att han gick med betesbegränsare några timmar igår :( Har klippt bort håret som var långa...
Svar
13
· Visningar
2 860
Senast: urkella
·
Hästvård Upptäckte att min häst var halt på höger fram, ingen värme och svullnad, däremot ser hoven ut så här vilket gör att jag starkt misstäker...
Svar
10
· Visningar
4 659
Senast: spaderÄss
·
L
Foder & Strö I går pressade bonden våra balar. Eftersom de var extremt tynga balar i fjol bad vi han pressa 250 kg balar. Tror de vägde emot 350-450...
Svar
9
· Visningar
2 351
Senast: loveisis
·
Foder & Strö Får i dagarna hem ett fbl sto, 11år och ca 160-165cm mkh, som är mager och utan muskler. Jag skulle vilja ha förslag och andras tankar...
Svar
12
· Visningar
3 566
Senast: WS6
·
Foder & Strö Jag har en fjordkorsning på 22 år som är pigg (inte vid ridning dock.. haha, menar att hon inte är en gammal skrutt trots siffrorna) och...
Svar
3
· Visningar
917
G
Foder & Strö Letar efter foder/fodertillsats med mycket energi. (Ej olja, betfor, havre, müsli p g a kräsen häst - alltså gärna smakligt...
Svar
4
· Visningar
1 668
Foder & Strö Vårt bete är kopplat till lösdriften vilket gör att de har tillgång till ligghall, flottörvattenkopp samt hö. Förvånande nog står de...
Svar
14
· Visningar
1 669
Senast: Mariaauto
·
Hästvård är det någon här som gjort eget flugmedel som funkat bra, om ni vill dela med er av ett recept så vore det jättesnällt.:bow:
2
Svar
27
· Visningar
15 586
Hästvård KL Nu har min häst gått på Fenylbutazon i en vecka utan att hältan blivit bättre. Vissa av dagarna tycker jag att hon till och med...
Svar
12
· Visningar
3 138
Senast: Lizzi
·
Foder & Strö Hästen börjar bli lite i smalaste laget trots att han går på bete dygnet runt, kraftfoder verkar han strunta i, ger han oftast betfor...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: miiiiiiia
·
Hästvård När hästarna gäspar, gör dom det för att dom är trötta? Alltså gör dom likadant som oss eller? Hehe, man börjar ju alltid fundera...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Home
·
Hästvård Typiskt upptäckte att 1 åringen gjort ialla sig i hagen. Hon har troligen "spetsat" sig med nån pinne eller gren i hagen vid musklen...
Svar
14
· Visningar
3 807
Senast: Angelique
·
Hästvård Hej! Upptäckte häromdagen att min häst fått en liten knöl vid käftgropen, liksom mellan ganasherna. Det är ingen stor knöl, mer som en...
Svar
1
· Visningar
2 132
Senast: Korven
·
Hästvård Hej buke! Hoppas att någon kan hjälpa mig tillrätta med mitt problem - är totalt rådvill nu då vi har testat det mesta. För att...
Svar
11
· Visningar
2 577
Senast: Aquakatt
·
Foder & Strö Har ett halvblod av sk. "sportmodell", långa ben, tunn kropp. Har väldigt svårt att gå upp i vikt o sätta muskler även fast hon får fri...
Svar
2
· Visningar
1 204
T
Foder & Strö Undrar lite hur prisbilden ser ut i år? Jag köper ensilage på ca 65-70 ts ( vill ha det så) och beställer större balar, de som är 130...
Svar
6
· Visningar
5 547
Senast: Angelique
·
Hästvård Upptäckte idag en vit dimmig liten fläck i min hästs ena öga. Vad kan det vara?? Det rinner inte och han kniper inte med ögat.
Svar
6
· Visningar
5 171
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min hovis har idag skott min häst med öppen sko bak och med snabbare överrullning fram....ska hon kanske även ha typ brodd bak för att...
Svar
16
· Visningar
4 988
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10