Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö Vet inte om jag lagt tråden rätt, flytta gärna den annars! Jag hämtade hem en glad travare-valack i sept. 2010. Fodrade med hö och...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: Korven
·
C
Hästvård Vad använder ni när hästen får ett köttsår som skydd mot flugor och annat ? Förutom att ni såklart tvättar rent det, lägger ni på nån...
Svar
6
· Visningar
2 729
Senast: Breccia_
·
Hästvård Är lite förvirrad och behöver er hjälp :D Hur vet jag att en hovslagare är bra? Jag och min syrra har använt samma hovis (hon har...
2
Svar
27
· Visningar
4 671
Senast: Nominous
·
T
Hästvård Hejsan En väninna till mig har hittat en häst som hon är helt förtjust i. (en islandshäst). Men när den skulle besiktas så visade den...
Svar
11
· Visningar
1 635
Senast: arabia
·
S
Hästvård Min häst får små gallor nere vid kotan på alla 4 ben det finns ingen värmeökning. Vetrinären sa förra året att de troligtvis va...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Sjogren
·
E
Hästvård Hej Funderade på det här med kastrering.. Funderar på att köpa mig en ettårig hings som jag i såfall vill kastrera. Priset varierar...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: katinka
·
Hästvård Betesbegränsare. Jag har en ponny gående här på bete, som har med sig en betesbegränsare. Modellen är att vid munnen så är det en...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
21 560
Senast: Lavinia
·
A
Hästvård Följande sida innehåller information om godkända bekämpningsmedel för hästar. Läs, begrunda och kom med reflektioner...
2
Svar
26
· Visningar
3 486
Senast: wrangler
·
Hästvård Vår ettåring har drabbats av ngt som vi aldrig tidigare stött på. Idag när vi tog in henne från hagen var ngt "på väg ut" ur slidan på...
2
Svar
30
· Visningar
8 981
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Vet inte vad denna träd ska höra till men mod får flytta. den..Idag var vi på väg att köra över en häst som kom i full sken. Den var...
Svar
18
· Visningar
2 687
Senast: nypet
·
Foder & Strö Min 4 åriga korningsvalack har åkt på ett lindrigare fånganfall. Han har nu blivit medicinerad i 10 dagar och är på bättringsvägen. Så...
2
Svar
34
· Visningar
5 704
Senast: Jeffa
·
Hästvård Är det någon som har testat och inte låta hästen gå på bete, utan bara äta hö under sommaren? Jag skulle vilja testa det med min...
Svar
12
· Visningar
2 352
Senast: Korven
·
L
Hästvård Ja har ni något tips på en bra sådan och som gärna inte e alltför dyr. Vill gärna att hästen ska ha en rätt god rörelsefrihet i den och...
Svar
9
· Visningar
15 717
Senast: Sallekott
·
Hästvård Min häst håller på att klia sönder sig fullständigt! Eksemtäcke gör han sönder, jag har provat att smörja in med diverse saker, inget...
Svar
14
· Visningar
2 470
Senast: kvandi
·
Hästvård I fredags fm när jag kom upp till mitt fullblod hade han fått flera hårlösa fläckar i sitt ansikte de fanns inte ett spår av dessa på...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: iNHALE
·
F
Hästvård Snälla hjälp mig! Min dotter har en New Forrest på 13 år sen Mars i år. Vet bes som gjordes i samband med köpet visade en...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: EmmaW
·
Hästvård Jag vet inte säkert om den här tråden är där den bör vara, eller om jag kanske frågar något som jag inte får, men i så fall kan väl...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Bustino
·
M
Hästvård Medan jag väntar på att veterinären skall ringa tillbaka så slänger jag in en undran här. Har en äldre D-ponny valack, 20 år. Ganska...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Till hösten kommer jag förmodligen få börja ge min häst foderkalk för att balansera upp Ca/P kvoten. Har googlat och sökt i forumet...
Svar
7
· Visningar
1 622
Senast: Quickeman
·
Hästvård kan man dra av skorna själv? och hur gör man i så fall. Min hästs ena framsko har sprukigt mitt på, och borde tas av, får ut hovslagaren...
Svar
8
· Visningar
1 801
Senast: Bustino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10