Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Eftersom jag tycker det är svårt att se hullet på vissa raser, undrar jag ifall ni alla inte kan lägga in en bild på en häst där ni...
2
Svar
38
· Visningar
5 910
Senast: iNHALE
·
Hästvård Har fått liknande nässelutslag på hästen. ( stora bulor) Straxt bakom sadelns bakkant och nedåt på ena sidan. Ca 25 cm i omkrets. Har...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: steril
·
Hästvård Han är svullen mellan ganascherna o nu har sår framkommit! Hur behandlar jag detta? OCH vad kan man ha på så att inte flugor...
2
Svar
37
· Visningar
7 490
Senast: Buck
·
M
Foder & Strö Det är så att jag är inte så bra på det här med foder och jag ska kanske få en D-ponny. Vilka märken tycker ni är bra? Ska man bara ha...
Svar
7
· Visningar
1 524
Senast: arabia
·
Hästvård Är det någon som har den till sin GG? Hur är dom i storlekarna? Min dam har Cob i vanlig grimma och träns, vilket är på gränsen att...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Scata
·
N
Hästvård Jag har hört många olika åsikter huruvida man ska träna med fleecebandage och då med lr utan paddar. Har oxå hört att man inte alls ska...
Svar
16
· Visningar
3 049
Senast: mackan
·
Hästvård Imorgon ska min häst skos nere på veterinär stationen, fick en tid mitt på dagen, men jag jobbar hela långa dagen, jag vill gärna vara...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: miiiiiiia
·
S
Hästvård Hej! Min häst har för några dagar sen fastnat i några eltrådar vid ett rymningsförsök från hagen. Han var till en början väldigt svullen...
2
Svar
35
· Visningar
10 824
Senast: Angelique
·
G
Hästvård Min häst har fått diagnosen knäledsinflammation i båda bakbenen och jag skulle nu gärna vilja höra era erfarenheter av det här. Jag...
Svar
3
· Visningar
2 505
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Jag har en häst som har ett sår på vänster bak, vi har använt blå spray på det i snart 1 vecka. Och det jobbigaste är att hon har vita...
Svar
3
· Visningar
2 485
Senast: Eliseeh
·
Hästvård Min häst har fått en käkfraktur efter en trolig spark. Som tur var låg frakturen bra och får vi henne bara att äta så hoppas man att det...
Svar
2
· Visningar
1 042
Senast: Jegra
·
H
Hästvård Hej! I fredags fick min häst en spark av en annan, inte så hård skulle jag tro. Han haltade lite efteråt på höger bak, men drog mest upp...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: hoffmeister
·
P
Hästvård Min ponny älskar att klia sig på träd. Så hon har massor med kåda fläckar i man och päls.:devil: Nån som har nåt tips hur man får bort...
Svar
5
· Visningar
1 918
Senast: cahs
·
M
Hästvård Fick mig en ordentlig chock lite tidigare idag. Får ta lite bakgrund först så ni hänger med: Har vuxit upp på ett litet ställe där det...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: Bison
·
Hästvård Hjälp! Min kära prinsessa måste ju gå med sulor på hovarna eftersom hon är så galet ömfotad (eller hon var i vintras och vi vågar...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 169
Senast: linka277
·
Foder & Strö Undrar om ni stödfodrar era 07-or när de går på bete?? Personligen gör jag inte det men nyfiken på hur andra gör :D Något foder...
Svar
12
· Visningar
1 497
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Jag ska få en ny hyresgäst. En familj som ska köpa en bponny till barnen. Hur många kg hösilage äter en bponny på ett ungefär om...
Svar
11
· Visningar
2 065
Senast: MonteRose
·
L
Hästvård Hej, min ena shettis har fått fång. Veterinären var här nu på fm, gav en injektion Fenylbutazon. Och så ska hon äta det i pulver i 10...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 210
Senast: sthu
·
V
Hästvård Någon som har något tips hur man får bort kåda från man, svans och päls?:confused:
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej! Jag ska nu börja ta hand om en häst som jag känt väldigt länge men innan inte varit delaktig alls i. Han är än mycket fin herre...
Svar
9
· Visningar
3 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka