Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Ni som har haft (eller har) betäckande valacker: kan inte ni berätta om era erfarenheter? När kastrerades hästen? Är det lika dant...
2
Svar
25
· Visningar
4 621
Senast: Gullan86
·
Foder & Strö Min fundering gäller vilket bete som fungerar för fånghästar. Vad jag har förstått så kan väldigt nerbetade ytor vara dålig, eftersom...
Svar
8
· Visningar
3 059
Senast: Hallonglass
·
Hästvård Hej! Jag vet inte vad det blivit med vår ena häst. Får någon vecka sedan tyckte vi att han inte rörde sig hundra så han fick...
Svar
2
· Visningar
2 911
Senast: Nea_
·
B
Foder & Strö Först och främst undrar jag om detta kan stämma. Min häst på 19år har gått på Kraft Rehab nu i snart 2,5år, när vi började med kraften...
Svar
2
· Visningar
1 149
Senast: thalia7
·
Foder & Strö Av olika skäl kan min häst inte längre vara på bete. Hon går nu i en hage 24h, rids normalt och fodras 4 ggr/dag med ett hö som har vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 679
Senast: arabia
·
Hästvård Nu är det konstaterat att min polle har en neuroligisk störning. För att göra en lång historia kort: Jag köpte honom hösten 2009 som...
Svar
16
· Visningar
5 372
Hästvård Vi har en 7-åring hemma som har funnits hos oss i fyra år. När han kom som treåring var han inte mycket hanterad och gick inte att fånga...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 566
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö Håller på att leta efter hö till min 4 åriga valack som haft fångkänningar här på vår/sommarkanten. Så nu funderar jag på vad ni har för...
Svar
4
· Visningar
1 725
Senast: Centaur
·
T
Hästvård Mina hästar går i en 10 hektar blandhage där det finns ekar. På hösten när ekollonen ramlar ner får de inte vara där längre. Är bladen...
Svar
14
· Visningar
10 842
Senast: Centaur
·
Hästvård Vår vallack har fått en stor bula, ganska mitt på vänster sida av halsen efter vad vi tror är efter en spark. Bulan är så stor så man...
Svar
6
· Visningar
1 928
Senast: Nomina
·
Hästvård Jag har hamnat i ett läge där jag varken kan säga det ena eller andra. Ska dra sjukdomshistorian lite kort: Kände att hästen kändes...
Svar
2
· Visningar
1 157
Senast: dengra
·
Hästvård Min bebis är vaccinerad den 1 april och den 10 juni,prick tio veckor mellan sprutorna. Jag var säker på att det fick vara MAX 8 veckor...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: cewe
·
Hästvård Ja precis som det står i rubriken vad använder ni för medel på era hästar mot sommarens ohyra?? Just nu använder jag renons men det...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 961
Senast: pimpim
·
Hästvård Här om dagen pratade jag med en bekants bekant och vi började prata vaccionationer lite ytligt. Hon hade vaccinerat sin häst mot bla...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: Midnight
·
Hästvård Min 8 åriga isis har nu fått gallor bak, tror bestämt det är första gången nånsin. Ok, kaaaanske en mindre galla nån enstaka gång men de...
Svar
2
· Visningar
703
Hästvård Hej! Har en fråga ang muskler. Ponnyn har blivit grinig att borsta speciellt ena sidan vid frampartiet. Han har varit så för ½ år...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Qosack
·
Hästvård hej min häst har fått mugg inte så mycket men några skorpor i ena karleden. men han låter mig inte röra benet han sparkar och ställer...
Svar
1
· Visningar
659
Hästvård Någon som har koll på hur lång tävlingskarenstid det är på Metacam?
Svar
1
· Visningar
8 217
Senast: electra1
·
Hästvård Jag måste avmaska min ena häst, han har väldigt känslig mage och jag är lite orolig över hur maskmedlet kan påverka honom. Hur kan...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: feel
·
Hästvård Vi har fått plocka hem vår ettåring från betet då vi upptäckt att hon tuggar med huvudet lagt på sned. Kraftfoder äter hon normalt, men...
Svar
6
· Visningar
1 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka