Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad har ni för erfarenhet av det? Min häst har vrickat sig, veterinären har tittat på honom o ordinerat vila. Han är lite svullen men...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: wrangler
·
S
Hästvård Hej! Min häst har igår rymt från hagen och trasslat in sig rejält i trådarna, med bakbenen. Han ser ganska hemsk ut, men det är allt...
Svar
6
· Visningar
3 305
Senast: Angelique
·
A
Hästvård Hej alla. Skulle behöva lite råd. Jag märkte idag när jag ryktade min häst att han verkar öm precis vid ländryggen. Drog mina fingrar...
2
Svar
20
· Visningar
6 794
Senast: TantEster
·
N
Hästvård Hejsan! Det känns som min häst kastrerades fel och fått lida för det! Då snittet på ena sidan sitter så högt upp att d skaver mot...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: TantEster
·
Hästvård Hittade min häst med näsblod i ena näsborren och sår i ansiktet, och detta hände i går kväll, och det har inte slutat rinna så nu sitter...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: HH_gullet
·
Foder & Strö Har surfat bak 15 sidor här på Foder forumet på buke utan att direkt hitta nån hjälp (bortsett ifrån att ringa foderrådgivare på SLU...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Ja, ni ser frågan. På burken jag köpte står det att det ska ges med blött foder, men på många ställen på nätet har jag läst att det...
Svar
12
· Visningar
4 998
Senast: Kratus
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av Pharmalight? Resultat mm. Jag vet många som använder det och har även gjort några behandlingar på en...
Svar
2
· Visningar
2 310
Senast: keca
·
Hästvård Min kille började igår att ta korta steg med vänster sida, både fram och bak, de har nyligen börjat sova ute för någon dag sedan och han...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Hur hade ni gjort? Hästen har slagit på sig i hagen och har en misstänkt blödning i någon av senorna. Detta hände i förrigår och det är...
2
Svar
27
· Visningar
2 659
Senast: aprilia
·
Hästvård Jag blir så förvirrad! Jag håller på med grundvaccineringen på min häst, det är nu 5 månader sen hon fick andra sprutan så det börjar...
Svar
16
· Visningar
2 405
Senast: Korven
·
E
Hästvård Mitt fyraåriga sto har detta på spenarna. Det känns som hudknölar/klumpar/utväxter. Något som vet vad detta är?:confused:
Svar
8
· Visningar
1 660
Senast: Shaggy
·
Hästvård När är det lönt att låta röntga sin unghäst? Jag har ett 2-årigt sto som ska ridas in lite försiktigt i vinter och sen betäckas till...
Svar
4
· Visningar
1 643
Senast: Peak
·
T
Foder & Strö Har precis blivit ägare av en D-ponny. Han får 10 kg hö & 0,5 kraft grund & 1 kg havre & 0,25 betfor / dygn. Detta är den foderstaten...
Svar
10
· Visningar
1 693
Hästvård Min häst har i dag gula vätskande blåsor vid navlen han är även rätt svullen på ena sidan. jag antar att han har blivit biten av...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: pimpim
·
Hästvård Min ena shettis blir alltid lös i magen på sommaren. Tidigare har det uppkommit när hon börjat äta gräs. I år har jag inte fått ut henne...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Angelina
·
Hästvård Idag var min lilla pålla och jag på första dressyrträningen, allt gick kanon förutom själva träningen:-( Jag har märkt de två sista...
Svar
6
· Visningar
1 030
Hästvård Av ren nyfikenhet, undrar jag om någon annan har erfarenhet av detta? Min islandsvalack har liksom, för mycket hud på kroppen...
Svar
12
· Visningar
1 762
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej alla kloka bukefalister!:banana: Är det någon som vet om en veterinär kan klämma och känna under hoven och avgöra om hästen har...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: Lavinia
·
B
Hästvård Hej! För ca 3 månader sen fick min häst en galla på höger bak. Upptäckte det en morgon innan jag skulle ut och rida. Inte särskillt...
Svar
4
· Visningar
4 218
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10