Ont i ryggen eller trycker jag på reflexer?

Sv: Ont i ryggen eller trycker jag på reflexer?

Det finns inga sådana reflexer i ländryggen. Däremot tycker många friska hästar att det är obehagligt när någon trycker med fingrarna längs ryggrad och ryggmuskulatur och svankar lite och på korset finns punkter där hästen sjunker ihop lite. Man lär sig se skillnad på det där! I ditt fall låter det som att hästen faktiskt ömmar och jag tycker absolut att du ska kolla upp det hos veterinär innan du sätter igång att rida. Förhoppningsvis är det inget problem.

Liknande trådar

Hästvård Jag stod och borstade och kände över min ardennertjej som är 1 år gammal så märkte jag att hon var öm i ryggen.. ja la ett fjäderlätt...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: wrangler
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 998
Senast: Luff
·
W
Hästvård För drygt ett och ett halvt år sedan köpte vi vår häst, han gick igenom besiktningen men fick anmärkning på ryggen (ömmade vid tryck)...
Svar
15
· Visningar
1 951
Senast: malinrehnby
·
Hästvård när man trycker/dra med fingrarna längs ryggraden och hästen reagerar/sjunker neråt vid länden(tror jaG det är). Vad kan det då vara för...
2
Svar
24
· Visningar
5 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat