Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Lite fundersam på heppan idag. Hon var lite slö ( trött?) men kan bero på att de ju har blivit kallare pluss att det har regnat två...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: vinkelina
·
Hästvård Nu har jag sökt efter lite hoof aid trådar men inte hittat någon av vikt. Nu undrar jag som sagt om någon har testat detta och om det...
Svar
3
· Visningar
3 564
Senast: fourlegs
·
Hästvård Min häst brukar alltid bli lite slöare när sommaren och värmen kommer, men i år har det varit extremt och jag börjar allt mer fundera på...
Svar
7
· Visningar
1 920
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag ar en nordsvensk vallack på foder och har haft honom i ca 6månader. Nu sedan 2 veckor tillbaka går han på bete och är ute dygnet...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Sandra86
·
L
Hästvård Hej! Förra veckan blev min häst plötsligt jättehalt. Inga yttre tecken ellernågonting, han hade bara ont och kunde knappt gå. Dagen...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Korven
·
Hästvård I förrgår efter att jag ridit ett dressyrpass på pållen så såg jag att han hade "näsblod" eller blod och blod. Det var inte så tjockt...
Svar
4
· Visningar
3 016
Senast: Nomina
·
S
Hästvård Gissar att många har tagit upp det här ämnet, men jag hittade ingen tråd så jag kan fråga er alla igen. Jag tycker att de flesta...
Svar
12
· Visningar
11 725
Senast: Midnight
·
Foder & Strö Någon som vet om det är någon skillnad på linfröolja o linfrö i pellets form
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: kol
·
Hästvård Hej! Jag fick svar på min flickas prov idag : 1050. Skall ringa till vet. och be de skriva ut. Hur lång tid brukar det ta innan man...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Såg en annons på det ströet. Kollade här på Buke samt googlade runt på nätet. Skulle vilja veta mer än den fåordiga informationen jag...
Svar
2
· Visningar
2 169
Senast: kopparberg
·
Hästvård Min valack har sårskorpor vid skapet som jag har smörjt på med hästsalva men det håller dock inte flugfäna borta! Har ni något...
2
Svar
36
· Visningar
4 067
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min häst var med om en hemsk upplevelse under ritten idag, tack och lov hann jag hoppa av innan han exploderade i en rad sparkar och...
Svar
4
· Visningar
8 347
Senast: cahs
·
Hästvård Har en häst som vid 6 månaders ålder fick en hovbensfraktur. Var på återbesök för drygt 2 veckor sedan och det var ingen förbättring...
2
Svar
20
· Visningar
11 217
A
Hästvård Hej! Har ett 4 årigt sto som skulle behöva mätas.. vart får man tag på någon med behörighet? åker dom ut för en ponny, och vad skulle...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: älgen
·
Hästvård Min häst blir täppt i näsan o snorar när det är fuktigt. Han har ingen hosta. Är det någon som har erfarenhet av det här problemet?
Svar
1
· Visningar
708
Senast: pimpim
·
Hästvård Har fått veta idag att min häst har dorsalt fragment kotan höger fram, då vi var på hältutredning & slutligen röntgade. Hon är 6 år...
2
Svar
34
· Visningar
5 747
Hästvård Min förra häst hade snustorra ben, så nu är jag lite fundersam över det här med gallor, då den nuvarande verkar vara lite pre-disponerad...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Elji
·
Hästvård Tog i fredags hem min pålle. Allt gick bra och pålle glad att va hemma igen :) men nu behöver jag lite tips och råd från buke:p. Han...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: arabia
·
Foder & Strö Har en travare i tävlingskondition som återkommande får lätta symtom liknande korsförlamning/ty up. Hon går ute dygnet runt och har fri...
Svar
19
· Visningar
5 749
Senast: wrangler
·
Hästvård Vad gör ni för stt skydda en rosa mule mot solens strålar? Ville gärna ha tips på något bra då jag inte har en aning om vad jag ska använda.
2
Svar
24
· Visningar
7 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat