Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hej kära hästvänner. Nu jobbar jag i ett stall i Aruba och på denna lilla ö finns ingen veterinär med ordentlig hästutbildning. Och vi...
Svar
11
· Visningar
1 883
Senast: wrangler
·
S
Hästvård Har ett sto med förhöjd andning. Har aldrig haft en häst med det förut. Varför har hon det? Vad ska jag tänka på när jag rider? Kan hon...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: EvelinaOlausen
·
Foder & Strö Har ett föl som kommer att förlora sin mamma (fång). Vad ger jag lämpligen? Fölet fött i april. Är det bäst att fölet går kvar med...
Svar
16
· Visningar
3 263
Senast: Masse
·
  • Låst
Hästvård Håller på och bli knäpp och har snöat in på att jag ser något som jag sen inte hittar något belägg på hos hästen lik förbaskat så...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 999
Senast: Boj
·
Hästvård Lite nyfiken, vilken muskel sitter ungefär där den röda ringen är på bilden? Känns som den går lodrätt ner, nära själva 'höftknölen'...
2
Svar
29
· Visningar
5 274
S
Hästvård Jag har en halvblodsvalack som är född -06, jag har haft honom sen han var tre år. Jag har ett stort problem med honom, och det är att...
Svar
11
· Visningar
1 417
Senast: Midnight
·
W
Hästvård Hej! Min häst har en ''boll'' i sin hals, den sitter ganska nära huvudet, inte överdrivet nära men på övre delen av halsen. Den är...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: walliiz
·
S
Hästvård Vad kan oregelbunden hjärtrytm bero på. Skulle undersöka hästen i ett helt annat syfte idag och det upptäcktes att hjärtat slog...
Svar
9
· Visningar
5 798
Senast: dream07
·
Hästvård Såg just de i en butik men vågade inte köpa fören jag kollat upp de mer. Sökte men såg enbart de nämnt här vid namn så nu tänkte jag...
Svar
0
· Visningar
744
Senast: hag391
·
Hästvård Min valack på 8 år har haft problem med öm rygg/länd och vi åkte in till klinik i februari där det sprutades i hasleder och ryggmuskler...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: steve
·
Hästvård För 3 veckor sedan inträffade det ofattbara, jag hittar min älskade häst död i sin box på morgonen :cry: Han hade vart sjuk en kortare...
Svar
18
· Visningar
5 037
Senast: kamomillo
·
Foder & Strö Vår hyresvärd i stallet vill att vi fodrar hästarna med det nya gräset som i dagarna skördats och plastats in. Jag har lärt mig att...
Svar
7
· Visningar
1 743
Senast: SaraXX
·
H
Hästvård ... i ett fall liknande detta: Hästen får efter röntgen diagnosen hovbenssänkning. Hovslagaren vill lägga på sjukbeslag men ägaren...
Svar
3
· Visningar
1 335
Senast: Helenaaa
·
L
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till hösten. Vi ska flytta med två andra hästar i stallet till deras egna gård. Det viktigaste för hästen är ett...
Svar
6
· Visningar
1 355
Senast: mian
·
S
Hästvård Hej! Det är så att min häst har börjat halta, han är varken svullen eller varm. Det hela började i princip när han drog av en sko i...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: SuchAFanpire
·
Hästvård Vill inte ha svar att jag ska kontakta veterinär för det är tanken men innan dom kommer skulle jag vilja ha lite tankar kring mitt...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Remix
·
Hästvård Jag har en ponny som fick fång för ett par år sedan, dock inte i min ägo. Nu försöker jag att ta det så lugnt som möjligt, men jag...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Deimion
·
  • Låst
Hästvård Finns det föreningar som hjälper till att betala veterinärs kostnaderna för en sjuk häst om ägaren inte har råd och planerar att avliva...
2
Svar
32
· Visningar
4 431
Senast: iNHALE
·
I
Hästvård Hej! Igår åkte jag till vet efter att mitt 23 år gamla sto fått svårt när jag vill lyfta hennes vänstra framben. Hon så gott som vägrar...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: izadora
·
Foder & Strö Jag har fått information om att fodermärker innehåller olika proteinstrukturer. Krafft har den sämsta proteinen isåfall. Jag har ju...
2
Svar
31
· Visningar
3 287
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10