Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Igår fick jag ta bort min bästa vän:cry:. Det känns tomt nu då jag har haft henne i 15 år. Hon stod på Skara för utredning och...
Svar
10
· Visningar
1 702
Senast: Fibusen
·
M
Hästvård Vet att det är fångrisk vid långtidsanvändning av kortison, men hur är det med enstaka injection (muskulär injection) ? Ökar risken...
2
Svar
22
· Visningar
5 659
Senast: Korven
·
Hästvård Var ute hos min häst på betet idag o upptäckte att han var rejält tjock runt en kota o en bit upp på benet, värst på utsidan. Hård, varm...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Bison
·
Hästvård Kan man genom blodprov eller dyl. ta reda på en valacks testosteron nivåer? Och var skickas då detta prov? Någon som vet något annat...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö På fredag kommer en maxad a-ponny hem till mig. Tanken är att han ska gå på "resterna" av det de stora hästarna lämnat. Dvs nerbetad...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: ameo
·
Hästvård Någon som vet vart man kan få tag på fodertran?? Jag har sökt men inte hittat. Har någon annars något annat att rekomendera till...
Svar
10
· Visningar
3 299
Senast: arna
·
Hästvård Jippie!!! Har äntligen fått sitta på min häst och ska nu sätta igång honom efter skada! Men varför ska det gå som man vill....? Tog in...
2
Svar
21
· Visningar
7 418
Senast: Coolfrees
·
Hästvård och hur går det till ? Jag har planer på att köpa en hingst, men tänker isåfall låta kastrera honom och nu undrar jag om någon kan...
2
Svar
27
· Visningar
22 915
Senast: nypet
·
Hästvård Finns det något medel att ha på en häst som kliar sig mer eller mindre konstant? Schampo? Den visar inget tecken på exem, kliar inte...
Svar
12
· Visningar
15 109
Senast: Flaekja
·
Hästvård Är så himla ledsen, min älskade arab har levervärden som inte vill vara bra. I vintras fick han stora blåsor i munnen och vi åkte...
Svar
11
· Visningar
5 305
Senast: Nea_
·
Hästvård Ja som rubriken lyder Får man avliva en häst som inte är utdömd? En diskussion här, och jag säger att det är klart man får avliva...
Svar
7
· Visningar
5 758
Senast: Lionheart
·
G
Hästvård Vet ej om tråden hör hemma här, men jag chansar. Min shettis på 26 år har väääldigt tjock päls, man märker att hon under de senaste ca...
Svar
9
· Visningar
2 391
Senast: aprilia
·
F
Hästvård Har du haft min foderhäst hemma i lite mer än en vecka. Han är en varmblodsvalack på 17år, går som sällskap till mitt andra valack men...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: Lona
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en spricka i hovbenet för nån månad sen. Jag ska på återbesök hos vet om ca en vecka! Tänkte låta hästen gå på...
Svar
8
· Visningar
2 343
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö En av mina hästar får äppelcidervinäger i fodret och för ett par dagar sedan tänkte jag att jag skulle blanda ner saltet i samma burk...
Svar
12
· Visningar
2 093
Senast: Quickeman
·
Hästvård Nu har min ponny (23-år, sto, D-ponny) legat på mellan 45-52 slag/minuten i en vecka (normalt ligger hon mellan 38-40 slag/min)...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Hörde om någon som för några år sedan anlitade någon som använde sig av kinesiologi och enligt henne hade det varit något ut över det...
Svar
2
· Visningar
2 064
Senast: buff
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 548
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Ja hur mycket grovfoder till vintern ska jag räkna med att jag ska beställa. Novan är inget problem men vad ska jag räkna med att hennes...
Svar
0
· Visningar
594
Senast: Shaggy
·
Hästvård Min häst har hovbensrotation båda fram så veterinärerna tror stenhårt på att hon har haft fång. Jag har aldrig märkt något under de tre...
Svar
5
· Visningar
2 544
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka