Halt efter skoning...?

Sv: Halt efter skoning...?

Aga, då missupfattade jag dig. Hur mår han nu? Klarar igångsättning? Visst kan de bli lite ömma om man verkat för mkt, eller söm stucken kanske? Kolla det så det inte blir hovböld.
Skönt att vara friskförklarad, men fortfarande är ju frågan, från vad? Varför var han halt? Förhoppningsvis så är det pga förra ryttarens snedhet som nu då ej kommer att uppstå.
Dålig på mask, men fästingdjukfomar kan ju oxå ge diffus hälta.
Lycka till!

Sv: Halt efter skoning...?

Nu mår han fint! :)
Tjock på sommarbetet... ;)
Än så länge skrittar vi bara. Ska börja trava i slutet på veckan... Hoppas han klarar det!!
Med tanke på att sadeln har glidit och tryckt på högersidan så är det klart att det har gjort ont och varit svårt för honom att röra sig..
Hoppas på att det är snedheterna som har orsakat skiten! Han har ju blivit kortare i musklerna på högersidan efter allt detta också.. Syns när han försöker länga sina gångarter lite. Då räcker inte högerbenet till!
I övrigt så accepterar han mig som ryttare mycket bättre nu. Förr bockade han varje gång jag kom upp på honom! :crazy:

Tack så mycket! :)

Liknande trådar

Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 799
Senast: Josofinito
·
Hästvård Min häst är ett kallblod på 17 år, aldrig varit halt innan bortsett från hovböld en gång. Hel och frisk i kroppen i grunden. Men i...
Svar
16
· Visningar
7 254
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 449
Senast: mackan
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 511
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10