Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ni upplevt skillnad på avföringen om er häst får ett överskott av ex. energi via grovfodret? När min häst går på en balanserad...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: spaderÄss
·
H
Hästvård hejsan jag ska släppa mitt sto på bete på fredag med nya hästar som inte har träffat innan:)imorgon kommer hovis tänkte ska man hel...
Svar
16
· Visningar
3 409
Senast: Bustino
·
S
Hästvård Jag har en ganska gammal fjording(20 år) och hon vill inte släppa sin päls. Hon har fortfarande kvar mycket av vinterpälsen och det bli...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Centaur
·
Hästvård Pratade med en bekant som nämnde ett medel som skulle ha god effekt vid lätt-måttlig urkalkning. Skrev upp namnet "Tilderen" men det...
Svar
4
· Visningar
2 354
Senast: caspar
·
Hästvård Vi har så hemskt mycket knott, sitter vid skapet, vid frambena, under magen och halsen och runt ögonen. Vad har ni för bästa tips mot...
Svar
6
· Visningar
1 307
Hästvård Köpte för ett par månader sedan en 3årig shettishingst, han är tunn i överlinjen, bukig o fäller dåligt. Förstår ju att han lider av...
Svar
7
· Visningar
1 057
Senast: arabia
·
Hästvård Mitt sto har fått massor med små knottror på framförallt benen, mest på kronor, kotor och karleder men även på skenbenen och mellan...
Svar
9
· Visningar
1 932
Foder & Strö Hej! Jag och min kompis har köpt två stycken hästar som vi har haft nu i en månad. Men eftersom det här är våra första hästar så har...
Svar
10
· Visningar
1 664
W
Hästvård Vet inte om tråden alls ligger rätt men chansar. Det här med brunst, jag har aldrig förstått hur brunsten fungerar. Jag har sökt och...
Svar
3
· Visningar
2 497
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Stod i affären igår och skulle köpa ny olja, när det slog mig att man kanske skulle ifrågasätta lite istället för att köra på blint...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Miracle
·
Hästvård Det verkar inte vara något slut på allt som jag lyckas drabbas av i hästväg.... Idag kom den nya hästen in från hagen med en rejäl...
Svar
2
· Visningar
1 020
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av detta medel? Det skall enligt tilverkaren även fungera vid svettning och hålla både flugor...
Svar
6
· Visningar
2 324
Senast: Korven
·
Hästvård Om man har en fångbenägen häst (haft fång för två år sedan) som går på antiinflammatorisk medicin pga annan orsak än fång, Vad kan...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Startar en ny tråd föratt höra hur det har gått för er med häst med bencystor. Det är nu ett år sedan min Herc opererades, rider lite...
2
Svar
28
· Visningar
8 768
Senast: hercules22
·
Hästvård Som rubriken beskriver. Min häst har enligt alla hovslagare hittills extremt hårda och fina hovar, en har tyckt att jag borde ha...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Thek
·
Hästvård Vad beror det på och hur lång tid tar det att läka? Något spec man ska tänka på sen när man börjar sätta igång hästen igen?
Svar
14
· Visningar
1 978
Hästvård Min 5-åring har fått en hasgalla på enbart VB.. Inflammation i leden, troligen pga en spark... Gallan var till en början mjuk men har nu...
Svar
3
· Visningar
1 251
Hästvård Vet ej om jag lagt tråden rätt, men hoppas det.. ;) Frågan är simpel! Hur vet man hur mycket en häst väger, om man inte har tillgång...
2
Svar
20
· Visningar
10 587
C
Hästvård (Vet att det finns endel trådar kring detta men de är relativt gamla och jag verkar inte få upp mina inlägg i dem!:o) I alla fall...
Svar
1
· Visningar
649
Hästvård Är lite orolig för min ponny då han visar symptom på vad jag tror är en förkylning, men kanske är något annat... Har kollat lite i...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka