Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Jag har en 8-årig valack som tränas varierat, dvs dressyr o hoppträning för instruktör varje vecka, utetitter med klättring o över stock...
Svar
9
· Visningar
2 672
Senast: grl
·
U
Hästvård Hej. Min häst har nyligen blivit svullen ovanför ena kotan på ett framben, på både in och utsida. Hästen är inte halt men reagerar när...
Svar
5
· Visningar
3 620
Hästvård Jag äger tillsammans med min lillasyster (15 år) en 12årig vbls vallack. Och för 1.5 år sedan flyttade jag till en annan ort, och varken...
Svar
5
· Visningar
3 227
Senast: ponnyryttaren56
·
Foder & Strö Sitter nu och klurar på vad sjutton jag ska ge min extremt kräsna hästepöjk för foder på morgonen. Han är svår att hålla i vikt så...
Svar
15
· Visningar
1 418
Senast: Görel
·
Hästvård Båda mina hästar skall vaccineras nu i april, trodde den ena hästen skulle vaccineras senast den 5april, men såg NU att han var...
Svar
17
· Visningar
1 769
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Jag undrar om det är någon här som har sprutat sin häst muskulärt med DMSO. Isåfall hur blev resultatet? Hur länge skulle din häst vila...
Svar
3
· Visningar
2 705
Senast: electra1
·
Z
Foder & Strö Har ett dräktigt sto som är i månad tio. Hon är i bra hull- lite i överhull. Dock känns det som om hennes mage är alldeles för liten med...
Svar
9
· Visningar
3 412
Senast: Solis
·
Foder & Strö Foder till en trött fånghäst...Tränar på MSV nivå i dressyr men nu har hästen blivit lite trött...undrar nu vad sjutton man ska ge för...
2
Svar
20
· Visningar
4 286
Senast: clubman
·
Hästvård mitt sto har nu varit halt ett tag. Hon löshoppades och dagen efter var hon halt på vänster fram. tänkte att det var en vrickning och...
Svar
13
· Visningar
1 495
A
Hästvård Jag har blivit lite nyfiken pà vad man faktiskt skor sina hopphästar med. Jag bor i Frankrike nu och har precis börjat ta han om min...
Svar
5
· Visningar
1 595
Senast: heartbar
·
Hästvård Min häst ska enligt vetrinärer på Ultuna gå ned i vikt, mycket för att få bort själva "fångnacken", han sa att de är den som försvinner...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 644
Senast: devere
·
J
Foder & Strö Hej Det har nyligen kommit en ny häst till stallet. Hans ägare har rundbalshö. Nu till frågan, i höt finns mängder av en viss växt som...
Svar
6
· Visningar
3 542
Senast: jessa_1
·
Hästvård Jag har en häst som går under kategorin fånghäst sen 2 år tillbaka. Han är helt återställd och det enda som har förändrats i hans liv är...
2
Svar
29
· Visningar
3 191
Senast: Buck
·
Hästvård Jag har hamnat i en svår å jobbig situation med min häst och behöver lite hjälp på traven. jag har ett vbl/hbl sto på 7 år och för ca...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Angelique
·
Foder & Strö Varför skulle torrhö vara bättre än hösilage om värderna är samma? (bortsett från torrsubstansen då)
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 865
Senast: _Amazing_
·
Hästvård Jag har lagt märke till att min häst börjat skumma väldigt mycket när han äter. Det låter också lite lustigt, eftersom det är så mycket...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: Elina8
·
Hästvård Min älskling är 20år i år, triangelmärkt f.d hopphäst. Han har inte gått mkt under vintern och har varit stel nu i vår. Hans sadel har...
2
Svar
30
· Visningar
6 088
Senast: johanssk
·
L
Hästvård Hemma hos oss går det en travarkille på 7 år. Han har alltid varit väldigt snubblig och vinglig när han körs. Ingenting vi direkt har...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: sandrafors
·
B
Hästvård För ett tag sen la jag och min syster märke till en knöl mellan skinkorna på våran häst, som vart lika stor som en golfboll, sen...
Svar
0
· Visningar
776
Senast: BigLadyZola
·
Hästvård Har vi någon som vet hur det ser ut med olika trädsorter och hästar? Vi har tagit ner en mängd träd i trädgården (mest fruktträd) och...
2
Svar
20
· Visningar
14 021
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka