Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Har en gammal häst som går barfota, för några veckor sedan när han skulle tas in från hagen var han halt på ena frambenet, en sten...
Svar
3
· Visningar
1 441
Senast: peligrozzo
·
Hästvård Båda mina hästar hade problem med eksem förra året. Den ena helt klart knottutlöst och den andra trodde jag reagerade på bete/foder...
2
Svar
23
· Visningar
8 449
Senast: fotis
·
Hästvård "Min" häst blev skodd för några dagar sedan av min nya hovslagare. Så här ser det ut bak och jag vet inte vad jag ska tycka om det...
2
Svar
38
· Visningar
10 148
Senast: vdb
·
Hästvård Nu blir det ju allt vanligare att ta träckprov! Men stämmer verkligen dessa? Hade en unghäst som i julas åkte in till djursjukhus med...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: Madick
·
S
Hästvård Mitt 11-åriga sto har en konstig hårfri "fläck" på sidan av halsen...(ungefär 4*4 cm.) Undrar vad detta kan va? Hon har haft den länge...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: kryddan
·
Foder & Strö Mitt sto bara ill-vägrar äta mineraler. Spelar ingen roll vad jag blandar dem med. Har testat det mesta känns det som. - Betfor -...
2
Svar
26
· Visningar
3 249
Senast: kvandi
·
Foder & Strö Om hästen har långa hårstrå som sitter kvar vid fällning, är det då tecken på att det saknas något i hästens foderstat? Har för mig att...
2
Svar
31
· Visningar
6 499
Senast: Cornelia
·
Hästvård Hade ute hovslagaren igår till nya ponnyn och idag såg jag att han inte kotar igenom utan står mer på tårna. Hovarna var väldigt dåliga...
Svar
5
· Visningar
1 150
S
Hästvård Hej! :) Jag har ett arabsto på 2 år som precis blivit av med sina vargtänder. Vetrinären lyckades ta bort ena vargtanden men den...
2
Svar
27
· Visningar
3 803
Senast: jack
·
Hästvård Min häst har en lååång historia bakom sig... Jag köpte honom i Maj 2010 och allt var frid och fröjd! I Juli tappade han vänster baksko...
2
Svar
25
· Visningar
5 942
Senast: Coolfrees
·
I
Foder & Strö Har lite funderingar kring hö, då jag nu vart lite förvirrad och snart måste ta itu å fundera på hösten. Hur länge ska årets skörd...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Snowball
·
Hästvård Var och besiktade min häst och det visade att den har en lindrig struppipning, grad 2 på höger sida. Vill sälja min häst och det är...
Svar
12
· Visningar
4 170
Senast: Totola
·
Hästvård Jag blir helt tokig! Hästen har fått en tappsko IGEN! Tredje skon sen förra skoningen. Tre skor på tre veckor! Vad ska jag göra för...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 540
Senast: Guldaskig
·
Hästvård Nu på äldre dagar har min lilla shettis fått allt fler konstiga små problem. De två senaste somrarna har han fått hudinfektioner av...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: Ajabaja
·
Foder & Strö Finns ju flera storstall, ridskolor och andra verksamheter som inte vänjer in hästarna på gräs innan de släpps på bete utan bara släpper...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 860
Hästvård Hur förhåller sig "er" veterinär till utskrivning av avmaskningsmedel? Är det bara att ringa, utan att få några frågor? Måste ni ta...
2
Svar
29
· Visningar
7 122
Senast: Seabaz
·
E
Hästvård Mitt sto har får värmeutslag! Något mer som har en häst med värmeutslag?! Hon får jättemycket utslag när det blir alldeles för varmt...
Svar
9
· Visningar
4 304
Senast: Emii
·
Foder & Strö Jag har precis köpt häst och därmed stallat in honom i ett nytt stall, där fanns ingen analys på grovfodret som jag efterfrågade, har nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 846
Senast: miiiiiiia
·
Foder & Strö Ponnyskrället har ännu en gång ledsnat på menyn, och just nu är han synnerligen svårflirtad. Jag har klurat och googlat och försökt...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 874
Foder & Strö Jag är nyfiken på en lite udda sak, som ni kanske kan svara på.. Jag beklagade mig precis till min man att jag har svårt att få upp...
Svar
3
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
  • Lymfangit
Tillbaka