Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är ju inte alltid en fördel för hästen!
Understryker än en gång att jag inte tror att du skor så, eller att man måste göra det, mera att skoformen "inbjuder" till det
"Min" häst blev skodd för några dagar sedan av min nya hovslagare. Så här ser det ut bak och jag vet inte vad jag ska tycka om det...Vad tycker ni?
Höger:
![]()
![]()
![]()
![]()
Vänster:
![]()
![]()
![]()
Bra tips- OM man nu kan lite.Ett lite tips:
Gå runt stallerna och titta på andras hästars skoning, helst ny, dom som ser bra utt ta reda på vem hovslagern är
Ja visst kan man göra det. När jag började en gång i tiden gjorde man den typen av skoning gärna m Kerckhaert´ST. Var väl inte så mycket mer än den och nån Werkman-modell som fanns då.Nä, jag tar det itne så heller. Men jag håller fortfarande inte med dig helt. Det du beskriver, som jag kallar Muffin-skoning anser jag att man kan göra med vilken sko som helst, det är arbetssättet enligt min mening.
?
Vilken sko tycker du är mest optimal?
Men Senast igår hörde jag att en kollega och f d lärare åker omkring ochföreläser och hyllar muffinsskoningen. Sågar användandet av tåsidokappor bak, tycker inte man ska nita med piedestal, dissar varmskoning, mm mm. >Denne man (KH) har ju som jag sa tidigare varit med och tagit fram SM för att den ska användas på detta sätt. .