Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tänkte prova med kvant medicin på min exemhäst och tänkte kolla om det är någon som provat på sin häst och hur resultatet blev. Tacksam...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 676
Hästvård Hosta på hästar som går ute på sommarbete. Är det nåt att vara orolig för? Ta ut veterinär? Vad kan det bero på? Jag har bara...
Svar
6
· Visningar
1 345
Senast: PrittePuff
·
H
Hästvård Ja har en hosthäst, det de har konstaterat efter mängder me undersökningar är helt enkelt att han har minskad lungkapasitet och...
Svar
11
· Visningar
3 137
S
Hästvård Är det fler än jag som har problem med flugorna i stallet och på hästarna?? Har använt Switch(eller hur det nu stavas) på hästarna så...
Svar
11
· Visningar
5 026
Foder & Strö Hej. När jag har lagt in ny torv i boxen står min häst gärna och äter lite (dock väldigt liten mängd). Senare tid har hon även fått för...
Svar
12
· Visningar
6 477
Senast: mariposa
·
Foder & Strö Jag skulle vilja ha en bra bok om foder. EN som man kan lära sig vad alla foder är bra för hur mkt en häst behöver om dom tränas si och...
Svar
17
· Visningar
2 538
Senast: Sundbro
·
G
Hästvård Åsikter om detta?: en häst arbetas med arbetsbandage, benen kyls ned mha vatten och får därefter stå med stallbandage över natten. Det...
Svar
7
· Visningar
1 629
Senast: Nominous
·
S
Hästvård Hej! jag har ett 11 årigt vallack som just nu ligger på en grundlig utbildningsnivå i både hoppning och dressyr men som är under...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: swanpis
·
P
Hästvård Har tidigare skrivit i en tråd om min häst som varit sjuk sedan januari. Tråden finns att läsa här. Nu senast fick han som en stor kula...
Svar
0
· Visningar
1 515
Senast: Precious
·
Foder & Strö En av mina hästar han tunnat ur ganska mkt på sistone, troligtvis en kombination av pälsfällning och annat, kan inte hitta nåt fel på...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: gusfri
·
Hästvård En av medryttarna till den andra hästen i stallet (den som inte är min, alltså...;)) upptäckte igår att han hade massor av bulor i...
Svar
10
· Visningar
2 418
Hästvård Fick hem min pålle från fodervärd för snart två veckor sen och då ser han ut så här vid ena ögat :crazy: Inte så bra bild men man...
Svar
0
· Visningar
797
Senast: mizzmaria
·
F
Hästvård Jag undrar att är det doping att använda denna Hibiscrub mot mugg?
Svar
10
· Visningar
5 919
Senast: Messy
·
Hästvård Hur lång tid kan det ta innan rangordningen är klar med två hästar som släpps ihop. Jag har alltid läst att det går fort, men i det här...
Svar
8
· Visningar
1 052
Foder & Strö Tänkte börja ge glucosamin till mina hästar På förpackningen står det att man ska dela upp den dagliga dosen på minst två fodergivor...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: Dilli_Blue
·
Hästvård Har funderingar på att raka min häst nu under sommaren, men jag kan inet bestämma mig om jag ska eller sa låta bli, vad säger ni andra...
Svar
19
· Visningar
3 231
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Som rubriken lyder och lite till! Ska släppa hästarna på bete för första gången dom har gått hemma förut och betat och kommit in på...
Svar
6
· Visningar
1 739
Senast: Dalmas
·
R
Hästvård I Fredags tog vi hem en ny häst till gården och i lördags morse var min "tidigare" ponny jättetrött. Redan då började han smått...
Svar
14
· Visningar
1 449
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Nu är det nära- om allt går som det ska finns snart en liten fölis i hagen! Sitter och funderar över det här med foder och digivande...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
B
Hästvård Kan inte alla som sitter på en "huskur" skriva den här i tråden det kan gälla vad som helst :) Läste denna i en tråd här på buke...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
25 649
Senast: elgur86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18