Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver lite råd & tips.. Min 7-åring går med vanlig achennosgrimma med snokrem, samt ett 3-delat muffbett/fasta ringar).. har...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har precis fått nytt hösilage och det innehåller massvis med protein, mycket mer än förut. Jag har räknat och räknat och räknat men...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: svea
·
Hästvård Hej. Vår nya ponny har haft fång 4 ggr, alla ggr på hösten, då det blivit frost i gräset. Jag fick med en munkorg som dom har använt...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Thek
·
S
Hästvård Hur farligt är det? Vad händer? Skulle avmaska min ettåring idag, gissar på att han väger runt 300 kg, så jag ställde in stoppet på...
Svar
16
· Visningar
7 288
Foder & Strö JAg har en fjordning på foder som jag nyligeen satt igång och har märkt att han har ingen energi. Speciellt på banan han dör helt...
Svar
7
· Visningar
3 320
Senast: axel
·
Hästvård Kan man ha en shettis på bete på mer än 1ha med stor häst?? Vill ha en sällskapshäst till min kuse. På sommrarna tar min...
Svar
19
· Visningar
2 269
Hästvård Nu har mina hästar börjat fått ordentligt torra hovar, ser nästan ut som de ska spricka isär. Vet ni om det finns något som man kan...
2
Svar
29
· Visningar
4 564
Senast: LIA
·
Hästvård Är detta träd giftigt? Och vad heter det? På sensommaren/hösten har det röda mindre bär. Trädet har även längre taggar. Känner inte igen...
Svar
10
· Visningar
6 313
Senast: Boerperd
·
Hästvård Det hela började för några veckor sedan när vi fick en värmebölja över landet. Min ponny (23 år, sto) började flåsa väldigt i hagen...
Svar
16
· Visningar
4 485
Senast: skuggi
·
M
Hästvård Finns säkert redan en sån här tråd. Men iaf, jag har en skimmel som är väldigt rädd för vattenslangen och då är min fråga hur man ska...
2
Svar
21
· Visningar
3 126
Senast: Caboose
·
Hästvård Hej, var precis inne på en annan tråd som handlade om insekterna som plågar våra hästar och kom då på att det dröjer väl inte alltför...
2
Svar
32
· Visningar
4 309
L
Hästvård min häst är svullen i ganaschen och bakom och under hakan typ. hon var det innan och blev av med det, men nu är det tillbaka igen. någon...
Svar
5
· Visningar
2 360
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min ardennerkille på ett år fick jag hem i början av nu i vintras. Han fick då diarré i samband med att han åt hösilage. Jag bytte...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 708
Senast: sommarvind
·
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga tråden, om den ligger helt fel får moderatorn gärna flytta! :) Jo det är så att man häst har ganska...
Svar
6
· Visningar
1 256
Senast: Merwen
·
Foder & Strö Ska släppa min häst på bete idag :banana: men funderar på hur jag ska göra med kraftfodret. Antar att det allra bästa är att göra en...
Svar
9
· Visningar
1 707
Senast: Guldaskig
·
Foder & Strö Det är så att jag sköter om två hingstar som bor hos en fodervärd. Det är fodervärden som har sökt hjälp med hingstarna pga sitt jobb...
Svar
4
· Visningar
1 113
T
Hästvård HejHej!! För ca 2 veckor sen så köpte jag tillbaka min islandshäst som varit hos en seriös uppfödare i ett år ca. Hon betäcker sin...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: tinkewink
·
P
Hästvård När hovis var här senast kommenterade han min hästs slitna strålar: "det ser ut som hon ridits på rullgrus". Självfallet har jag inte...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: skuggi
·
J
Hästvård hej :D jag vill veta hur man kan massera sin häst själv (enkla beskrivningar) tänkte åxå om vi kunde diskutera hästmassage här...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Aliil
·
Foder & Strö Ja, nu undrar jag lite över det, i dagens kraftfoder finns det ju socker i olika mängder och olika former. Pellets görs ofta av melass...
Svar
5
· Visningar
1 799
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025