Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Söker en hemsida jag besökt, en tjej som har riven och pelleterad betfor som blötläggs med olika temp på vattnet och tar sen tid hur...
Svar
7
· Visningar
1 239
Hästvård snabb info: min 3 åring fick ett sår under natten till måndag (5 cm över och 5 cm framåt från kastanjen på höger fram) och vid...
2
Svar
31
· Visningar
4 711
Senast: cahs
·
Hästvård Jag vill göra ett serum ACTH test på min häst då jag misstänker Cushings. Efter vad jag läst här så är det ett ovanligt test i Sverige...
Svar
16
· Visningar
7 233
Hästvård Här kommer en lite knasig omvänd fråga. Alltså om min häst hade börjat dricka sämre då hade jag ju börjat fundera. Men min har nu...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: Thek
·
Hästvård Ni som haft kastrerade hästar, om dom fick feber hur mycket gick den upp till då? Min 1 åring blev kastrerad förra onsdagen och igår...
Svar
5
· Visningar
3 937
Senast: sommarvind
·
Hästvård Min häst blev förra onsdagen lätt snuvig. Torsdagen märkte jag att han verkade tröttare,tempade normalt. På fredag em. hade han 39,5...
Svar
5
· Visningar
2 659
Senast: EmmaL
·
Hästvård Jag har en kallblodsvalack som är stel uppe i korset. Detta har bara visat sig i skritten då han är ca 2dm kortare i steget vänster bak...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: Speedway
·
Hästvård För att göra en lång historia kort så har en av hästarna i stallet drabbats av hovröta som gått djupt in i hoven och påverkat hovbenet...
Svar
4
· Visningar
2 333
Senast: Lona
·
I
Foder & Strö Jag hoppas att denna tråd får ligga kvar här då jag anser att detta är islands-relaterat mer än allmänrelaterat. :cool: Vad har ni...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon som vet vad det är för små flugor som sitter framme på hästens bog och suger blod? Det sitter även under...
Svar
13
· Visningar
5 427
Senast: Caboose
·
Hästvård Hur är det med grundvaccinationen, är det två eller tre sprutor som gäller? Jag har hört både och, så jag blir lite förvirrad :crazy...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Merwen
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till ett annat stall om en månad, och kommer inte längre ha samma hö som innan. Jag har alltid haft för mig att...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Korven
·
Hästvård En fråga som brukar ge många åsikter.. Jag skulle ändå behöva lite feedback. Har precis hämtat hem en ny häst, en ridtravare, som gått...
Svar
9
· Visningar
1 441
Senast: caten82
·
G
Hästvård vad kan det bero på när hästens lymfkörtlar bakom ganascherna svullnar? vad ska man göra? Vad kan det bli för bieffekter? Tacksam...
Svar
5
· Visningar
6 203
Senast: Rimfaxe
·
T
Hästvård hej min häst har vita prickar i ena örat är det nån som vet vad det är? jag är rädd att det är farligt :confused: tacksam för svar
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: Miagi
·
Hästvård I morse fick jag ett sms av stallägaren där det stod att min pålla inte verkade helt kry när hon var ute och fodrade på morgonen. (Det...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: raggsock
·
Hästvård Chipet i min ettårings hals rör på sig. Det kommer längre och längre ut och har bildat en varm bula som hon även ömmar på. Vad gör...
Svar
2
· Visningar
1 140
Hästvård Rensat ut de mesta pga utgånget datum och skall nu handla nytt. Men började fundera på vad som kan vara bra att ha? Detta fick jag i...
Svar
4
· Visningar
2 071
Senast: Korven
·
L
Hästvård Hur tänker ni om vad detta kan bero på? Vid ridning vill inte hästen riktigt vill ta stöd på bettet och ibland när man tar i höger...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har blivit erbjuden av en bonde att få en 300 kg säck med havre som egentligen är sån havre som man ska så, alltså utsäde. Min...
Svar
9
· Visningar
3 469
Senast: MrsPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Blöt utebox!