Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Ja, jag sitter och funderar på det här med lösa benbitar. Om en häst har besvär av dem så försöker man ju fixa det, men en häst som inte...
2
Svar
22
· Visningar
7 167
Senast: mooi
·
C
Hästvård Hejsan Jag skulle vilja ha lite hjälp av de som är kunniga. Jag har en tvåårig hingst (har aldrig varit i kontakt med hingtar innan)...
Svar
8
· Visningar
1 941
W
Hästvård Min häst hostar ganska mycket, eller ja inte överdrivet mycket men hon hostar i alla fall. Vi ska försöka blöta allt hö o.s.v men hon...
Svar
14
· Visningar
1 425
Senast: elgur86
·
Hästvård Jag ska inte ta bort någon häst nu utan är mest nyfiken, och någon gång kommer ju tyvärr dagen då det är dags. Om man vill avliva hemma...
2
Svar
36
· Visningar
5 802
Hästvård Min ena häst har ett gammalt överben på höger bak, precis mitt på skenbenet. Igår när jag tog in henne var hon ”puffig”, dvs det känns...
Svar
0
· Visningar
1 475
Senast: RebeccaJoli
·
R
Foder & Strö Är frågvis för tillfället;-) Hoppas att någon kan tänka till som kan tänkas veta: I Usa är det rätt vanligt att man ger hästar...
Svar
15
· Visningar
6 177
Senast: Tunnelapa
·
T
Foder & Strö Hej hej! Köpte ett fullblodssto för ett par månader sedan och förra ägaren gav henne 3 kg Hippo Grow Alfa/dag + kalk och morötter. Ca...
2
Svar
23
· Visningar
2 869
Senast: Tunnelapa
·
Hästvård Jag har tagit ett beslut om stående kastrering hemma av min 10 månader gamla ardennerhingst. Jag undrar hur ni som gjort denna typen av...
Svar
6
· Visningar
4 225
Senast: sommarvind
·
M
Hästvård Jag blir hästägare på Lördag, till ett litet haflinger sto :) En kärlek jag haft i de 3 åren hon levt! Och äntligen får jag köpa henne...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Springsteen
·
Hästvård Att en skvätt olja i maten i allmänhet är bra för hästen vet de flesta. Men den gamla hederliga oljan kan användas till mycket mer än...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 894
K
Hästvård Hej! Upptäckte just på min häst att han har två "svullnader", stora som handflator, ungefär där sadelgjordsstaden är. De ömmar inte, och...
Svar
6
· Visningar
2 447
Senast: Nomina
·
Foder & Strö Hur bör man gå tillväga när det kommer till betessläpp av en fånghäst? Hur ska man tänka och aggera? Hur gör ni?
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: Blomskan
·
Hästvård Någon som har en aning om vad ponnyn på bild kan väga? Han är ca 139 cm.
Svar
18
· Visningar
23 587
Senast: Remix
·
Hästvård Avmaskade min ena häst igår kväll med Equimax eftersom träckprovet visat förekomst av bandmask. Idag såg skiten helt normal ut i...
Svar
6
· Visningar
3 923
Senast: Andorra
·
Hästvård Min häst har någon konstig tendens att få smååååååå sår på benen, främst bak runt kotan och neråt. Det är inga spark/skrap/skavsår...
2
Svar
23
· Visningar
4 118
Senast: mackan
·
I
Foder & Strö Har läst en hel del trådar nu om fång, men inte blev jag klokare ut av de. Har en egen fånghäst, som fick fång 2009. Förra sommaren...
Svar
15
· Visningar
2 726
Senast: sassiball
·
H
Hästvård Hej! Jag har en ponny där hemma som är 21 år gammal. Jag vet inte om det är p.g.a åldern eller om det är jag som är nojjig, men jag...
Svar
2
· Visningar
1 092
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Hittade en mask i skithögen idag :eek: Den var död ,tror jag iallafall - Jag mätte upp den till 2 cm (med tumstock) Letade igenom...
Svar
16
· Visningar
3 404
Senast: Madick
·
Foder & Strö Mitt sto är beräknad mitten på juni och nu går hon ute dygnet runt på bete. Ett kraftigt bete med gott om klöver. Mitt sto får nu 2kg...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: lis
·
Foder & Strö Jag behöver lite hjälp känner jag. Skulle jämföra två olika mineralfoder häromdagen och upptäcker att det ena märket har skrivit sin...
Svar
2
· Visningar
7 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka