Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min val som är 20år började plötsligt efter 1 dags vila att släpa sitt ena bakben (drar tån i backen) och kotade över i vissa steg...
Svar
7
· Visningar
3 047
Senast: Danaa
·
J
Hästvård Min häst har olika höga trakter om man tittar bakifrån. Framifrån och under ser hovarna ganska lika ut. Alla "benvinklar" ser även de...
Svar
4
· Visningar
3 932
Senast: Jackie_nova
·
Hästvård Har funderat ett tag på vad det är som gör att vissa hästar (främst fullblod enligt min erfarenhet, men även andra) inte kan räta ut...
Svar
8
· Visningar
3 528
Senast: traceys
·
Hästvård Hej! Jag har en 21 årig f.d. travare. Har haft henne i lite mer än ett halvår. Hon har alltid gått väldigt tätt med bakbenen, men nu har...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: affinity
·
Hästvård Jag tänkte se om någon här kan ha någon idé om följande.. I söndags så var vi iväg och skulle starta sässongens första utomhustävling...
Svar
11
· Visningar
1 419
Senast: ridtravare
·
Hästvård Någon mer som märker av tröttare hästar nu?? Mitt sto har blivit lite trött och seg...hon har brunstat ett tag. Lite seg och rida och...
Svar
10
· Visningar
1 917
J
Hästvård Jag funderar på att gå en utbildning till diplomerad hästmassör. Det jag skulle vilja veta är hur marknaden ser ut för detta. Det är...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: Gimlan
·
T
Hästvård Finns de några regler på när man som tidigast får släppa ut hästarna på bete?? Och när måste dem in igen?? Jag googlar o försöker...
Svar
5
· Visningar
1 866
S
Hästvård Där jag har ritat en liten cirkel så har min häst fått en lite knöl. Ganska diskret liten knöl är det. Jag är givetvis livrädd att det...
Svar
8
· Visningar
4 034
Senast: Sanidy
·
C
Foder & Strö Förra sommaren var första året med egen häst och hon stod kvar på samma ställe till sensommaren så det var inte fören till hösten som...
2
Svar
22
· Visningar
5 957
Senast: raggsock
·
Hästvård I Värmlands Folkblad går att läsa om Kils hästar som fått kolik av radon i vatten. Halterna översteg gränsvärden med ca 30%...
Svar
2
· Visningar
919
Hästvård Sommaren börjar närma sig och med den kommer "sommarspruckna" hovar för min hästs del. Inga allvarliga sprickor, utan det spricker lite...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Ingela_S
·
I
Hästvård Jag äger en d-ponny, arabiskt fullblod, haft honom i två och ett halvt år nu utan skador och problem! Men nu i fredags märkte jag att...
Svar
7
· Visningar
2 523
Senast: Import
·
Foder & Strö Jag behöver stärkelsefritt foder till min häst. Har kollat på Eggersmanns Revital Cubes, men tycker att det är snordyrt och för mig...
Svar
6
· Visningar
3 614
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hittade min valack med ett uppsvullet skap igår(vid middagstid) , själva snibben var rejält förstorad , såg ut som om det befann sig en...
Svar
19
· Visningar
4 164
Senast: kitty79
·
Hästvård Min D-ponny valack, 19 år har fått konstaterat på klinik att han har ngt problem med njurarna. Vet ej vad eller hur illa, ska på...
2
Svar
27
· Visningar
4 230
Senast: noble art
·
Hästvård Eftersom någon i "Täcken dessa underbara soliga dagar" tråden tyckte att diskussionen om anledningen till att "vanliga" hästar helrakas...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 971
E
Hästvård Har haft min häst i 4 månader nu, en fullblodsvalack på 19 år. Då han hade haft vintervila hos förra ägaren och därför tappat en del...
Svar
0
· Visningar
774
Senast: emlin87
·
K
Hästvård Nu på förmiddagen har jag varit ute på en liten åktur. Det är runt 10 grader varmt och solen skiner. Trots detta så var ungefär 75% av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
14 570
Senast: mackan
·
Hästvård Hur har det gått för era fånghästar som blivit symtomfria ? Själv är jag förkrossad eftersom min ena häst fick fång 16/3 Men det är...
2
Svar
30
· Visningar
4 741
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka