MonikaH
Trådstartare
Sv: Fånghästar -hur gick det sedan?
Jag beklagar verkligen det som hände din ponny och förstår ditt beslut till fullo.
Vad skönt att även veterinären var överens med dig för även om man vet att man gör rätt så är det alltid en tröst att få medhåll från någon kunnig.
Jag lider verkligen med dig - du måste ha haft en jättejobbig tid efteråt.
MonikaH
Min ponny fick fång i slutet av januari i år. Troligtvis pga av att hon ätit snask under snön.. Fick ett väldigt svårt anfall på alla 4, svarade inte på behandling och avlivades pga av djurskyddskäl vecka 2 i anfallet. Både jag och vet var rörande överrens. Jag har aldrig sett en häst ha så ont Min älskade lilla welsh.
Så med henne var det inget "happy ending" Vet trodde inte att hon skulle bli ens någorlunda återställd, vi tog ett snabbt beslut. Detta va en häst som vantrivdes något fruktansvärt i box och den skulle hon fått stå i väldigt länge. Jag hade inte hjärta att låta henne både ha ont och vara förtvivlad samtidigt och sedan inte veta om hon skulle få ett drägligt liv efteråt.
/LL
Jag beklagar verkligen det som hände din ponny och förstår ditt beslut till fullo.
Vad skönt att även veterinären var överens med dig för även om man vet att man gör rätt så är det alltid en tröst att få medhåll från någon kunnig.
Jag lider verkligen med dig - du måste ha haft en jättejobbig tid efteråt.
MonikaH