Hur gör ni med mineraler i sommar?

Sv: Hur gör ni med mineraler i sommar?

Jag ger bara selen och salt. Nu får väl iofs det dräktiga och senare digivande stoet ev få lite tillskott.

Ett tips om man inte vet så mycket om sin mark är att det finns indikatorväxter som trivs på vissa jordar och skvallrar om vad som finns och inte finns i marken. Skogsstyrelsen har skrifter om detta.

Sv: Hur gör ni med mineraler i sommar?

Är krafft miner grön en hyfsat "bred" mineral? Jag har en ardennerkille på 11 månader och jag funderar lite på vilken mineral jag ska ge honom i sommar.. innehåller även krafft miner grön selen?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 149
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 118
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 256
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar