Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Såg ett kallblod idag som hade slokande öron, precis som en schäfervalp. Tordes inte ta någon bild utan ägarens tillåtelse, men...
2
Svar
35
· Visningar
6 508
Senast: -Catherine-
·
Foder & Strö Min häst har en tendens till att kraffsa runt sitt hö i hela boxen sen så bajsar och kissar i det och efter det så vill han förståligt...
2
Svar
21
· Visningar
16 669
Senast: Boerperd
·
W
Hästvård Nu hoppas jag att jag är på rätt ställe! Jag säker info, erfarenheter och likasinnade för att få mer kött på benen. Jag har en...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Waseeka
·
A
Hästvård Vi är precis i slutet av arbetet med vårt lösdrift stall och ska bara sätta upp staket nu osv. Men vi har ingen aning om vad vi ska...
Svar
14
· Visningar
10 145
Senast: biffen
·
Foder & Strö Undrar om det är någon som vet hur man kan höja proteinvärdet på en vall. Har pratat med bönderna runt mig men deras råd med att...
2
Svar
22
· Visningar
3 605
Senast: labb
·
Foder & Strö Vet inte om tråden ligger rätt, morderatorn får flytta den annars ;) En tanke slog mig idag när jag öppnade en hösilage bal som var...
Svar
6
· Visningar
2 916
Senast: Neinor
·
Foder & Strö Vad kotsar en vanlig säck betfor, ej pelletrerad, ungefär?
Svar
5
· Visningar
3 536
Senast: Estivuz
·
S
Hästvård Har en 6åring som fick en ink för ca 3år sen, jag upptäcker fler kala fläckar som ser ut som flata inkar:confused::confused::confused...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Equus
·
Hästvård häromdagen hittade jag massa små små svarta skorvliknande prickar under magen i magsträngen upp mot juvret... tvättade och så.. sen igår...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: nettizen
·
Foder & Strö Under foder eller hästvård,Mod får flytta om den hamnade fel :) Har bestämt mig för att testa loppfrö till min 4 åriga valack. Han...
Svar
4
· Visningar
2 663
Senast: BiMi
·
Foder & Strö Har en diskussion med en amerikans bekant om linfrö... För mig är det givet att stöpa linfrö (både hela och krossade) i kokande...
Svar
15
· Visningar
4 993
Senast: Ramona
·
Foder & Strö Vår shettis är utredd för fång på hästklinik och hon är i dagsläget fri från fången. Hon ska i sommar gå i en skogshage, men det finns...
Svar
13
· Visningar
2 757
Senast: Korven
·
Hästvård Upptäckte idag att min islandshäst var alldeles svart om tungan? Har för mig att jag såg det någon gång förra våren också men har inte...
Svar
6
· Visningar
2 545
Senast: Nea86
·
Foder & Strö I min hästs vinterhage har dom en äng. Där växer det nu upp gräs hela tiden. Det är kort sprudlande grönska men hästarna går ju och med...
Svar
10
· Visningar
2 287
P
Hästvård Hej! Jag har en varmblodstravare, 13 år som används som ridhäst. Det nya året har varit en enda stor sjukdomshistoria för hans del...
Svar
19
· Visningar
7 234
Senast: Precious
·
L
Hästvård Jag är som sagt medryttare på ett 16årigt C-ponny sto. Hennes ägare har berättat för mig att hon är i risk för fång, hon har aldrig haft...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: TinyWiny
·
Hästvård I går när jag kom till stallet fick jag veta att min häst var halt på höger bak så jag gick raskt ut och hämtade in honom från hagen!Han...
Svar
6
· Visningar
5 419
Senast: TinkerTant
·
Hästvård För några år sedan när mitt sto hade en ink över ögat som inte satt så strategiskt till så fick hon på kliniken en spruta med TBC-vaccin...
Svar
0
· Visningar
995
Senast: maria_b
·
Foder & Strö Har några korta frågor om vetekli. Hörde för många år sedan att man alltid ska blanda det med varmt vatten, stämmer det? Hur mycket...
Svar
10
· Visningar
1 886
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Min häst är nu inlagd på Strömsholm för akut njursvikt. Kreatinvärde på 500:-( Är det någon som kan muntra upp mig med berättelser om...
2
Svar
39
· Visningar
15 032
Senast: noble art
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka