Slokande öron?

Sv: Slokande öron?

Men :eek: har aldrig sett något liknande!!! Stackars söta lilla :love: Men den var ju ursöt verkligen!! :D

Verkligen hemskt hur folk bara kan skita i sådana saker.. :mad::crazy:

Nämen gud, vilket uttryck :love: Skulle det finnas en hästras med sådana öron så skulle jag definitivt köpt en.

Hemsk historia bakom det här fallet dock :(

Som tur är står den nu på ett av de bästa stallen som finns nu! Får all omvårdnad och kärlek den kan få :laugh:

Men liten då... Han ser söt ut trots bakgrunden till sitt tråkiga tillstånd.

Hej hej
Jag googlade på slokande öron häst för att själv försöka få reda på vad det är för fel min foderhäst har då hans öron hänger å så vips har nån gjort en tråd om honom här. De helt okej. Men om någon vet vad det här är så snälla svara.
Men hästen ifråga har jag haft på foder sedan hösten 2010. Jag började rida honom för 1.5 år sedan då var han i väldigt risigt skick. Enligt veterinär är det nån sorts autoimmun sjukdom han haft men jag har själv tagit reda på fakta om det och vet inte riktigt om det stämmer. Sensommarn 2007 var han riktigt jättesjuk och borde kanske ha avlivats men ägaren ville att han skulle leva och han klarade sig och är idag ganska välmående med hjälp av rätt kost, motion och omvårdnad. Men han har någon sorts allergi mot nå små myggor som kommer i slutet av sommaren. Någon annan som har en häst som reagerar allergiskt i slutet av juli till början av september?

Ja och så vill jag tillägga att han nog fick medicinering och veterinär var där och gjorde sitt bästa. Han fick även hjälp av nån sorts homeopat och enligt ägaren var det de som hjälpte.

179680_1813691871207_1507361764_31886508_2617975_n.jpg

Neeeeej vilken ortoligt söt häst! :p

Synd att det finns så många som inte tar hand om sina hästar på ett vettigt sätt... riktigt vidrigt är det faktiskt! :mad:

Det är nån sorts allergi som gjort att det slagit slint i hans kropp men han klarar sig bra med insektstäcke och huva, han störs inte ett dugg av sina öron numera. :)
De kan endast vara ömma på sensommaren.
Men nu är han som en vanlig häst med ett speciellt utseende. ;)

Jag vet att islandshästar men mycket eksem kan få hängiga öron, har nått med att nerverka skadas på nått vis. Minns dock inte hur det hängde ihop, men har iaf träffat på en sån häst.
Fast den hade ingen styrsel i öronen alls :crazy:

Nä men herregud vad sött!!! :love: Vill bara leka med öronen och vicka på dem :bump:
Dock så klart tråkigt med orsaken till det hela :(

Jag vet att islandshästar men mycket eksem kan få hängiga öron, har nått med att nerverka skadas på nått vis. Minns dock inte hur det hängde ihop, men har iaf träffat på en sån häst.

Det lät ju intressant men han har nog rörelse i öronen och de fungerar nog som vanliga fast de hänger så där.

Kan ju vara så att den/de p.g.a. klåda slagit öronen mot väggen och på så sätt skadat dem. Min häst började med det beteendet "första" sommaren innan jag fick bukt med problemet med huvor etc. Öronen blev delvis hårlösa av att hon slog dem i väggen.:crazy: och kan tänka mig att de skulle blivit skadade om hon fått fortsätta.

Kan ju vara så att den/de p.g.a. klåda slagit öronen mot väggen och på så sätt skadat dem. Min häst började med det beteendet "första" sommaren innan jag fick bukt med problemet med huvor etc. Öronen blev delvis hårlösa av att hon slog dem i väggen.:crazy: och kan tänka mig att de skulle blivit skadade om hon fått fortsätta.

Det tror jag inte att det är för jag har aldrig sett honom klia öronen. Då på sensommaren då han får symptom på allergi skulle han aldrig sätta sina öron mot en vägg och han skulle helst inte heller se att man rörde dem överhuvudtaget. Men med täcke och huva ska jag försöka motverka det i år. :)

Men snälla nån, jag har aldrig sett ngt liknande :O
Vilket otroligt godmodigt uttryck, en sådan häst hade jag under inga omständigheter någonsin kunnat säga nej till!

Liknande trådar

M
Träning Min häst går jättebra på sånadär ledarskapsövningar flytta undan rumpan, backa, gå framåt, stanna osv. men . vid vissa tillfällen funkar...
2
Svar
37
· Visningar
2 213
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10