Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Hovis var idag och satte på framskor på min mini då jag tycker hon ömmar på det grova gruset och vi ska börja köra mer nu...
2
Svar
22
· Visningar
3 299
Hästvård Hej, hoppas jag hoppas kunna få lite idéer här angående min häst:) Jag har haft honom i några år nu, och han har alltid varit pigg...
2
Svar
26
· Visningar
3 360
Senast: Hambo
·
Hästvård När jag fick hem min cob på sen-sommaren förra året så var han väldigt grå runt ögonen efter att ha varit på "pojkbete" hos tidigare...
Svar
9
· Visningar
2 320
Senast: Lella
·
Hästvård Hej! Hästen står idag på Strömsholm med kolik, när hon kommer hem så tänkte jag släppa hemma i hagen hemma. Hon står idag hos grannen...
Svar
2
· Visningar
1 669
Senast: Coop
·
Hästvård Mitt sto har just nu en djävulsk brunst. Hon blir helt knäpp när jag lägger till skänkeln, tvärnit och backar tills det stöter emot. Vi...
Svar
4
· Visningar
2 596
Senast: Tahari
·
Foder & Strö Har diskussion med en bekant ang. att jag blötlägger mitt foder. Hon påstår att hästen inte kan tillgodogöra sig viktiga ämnen när man...
Svar
8
· Visningar
2 159
Hästvård En av våra islandshästar hade pälsätare när vi köpte den så vi helklippte den och sen dess har vi inte sett några tecken efter...
Svar
1
· Visningar
989
Senast: Arwen
·
N
Hästvård Jag har ett sto som fått föl. Vi har detta år förskräckligt mycket broms, Jag försöker skydda stoet och ha det inne från och till men de...
Svar
15
· Visningar
2 388
Senast: Royal_724
·
A
Hästvård Jag vet inte om jag lagt denna tråden i rätt fack, om ngn annars isf kan vara snäll o flytta den ? Jag upptäckte ett ärr under magen...
Svar
18
· Visningar
3 222
Senast: anna1984
·
J
Hästvård Behöver verkligen heta tips! Har en islänning på 24 år har haft fång för 6 år sedan men varit fullt frisk efter det ho går barfota...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Korven
·
Hästvård Vill börja med att säga att 3 olika veterinärer varit ute under helgen och tittat på henne och de tyckte alla tre att jag kunde vänta...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Jag har lärt mig att sockerhalten i gräset är lägre vid sol och högre vid lägre temeperaturer, typ morgon när det varit frost under...
Svar
9
· Visningar
1 668
Senast: fotis
·
Hästvård Slänger in en fråga här i diskussionssyfte. Det jag funderar lite över är hur nitiska ni är vid en besiktning, vart drar ni gränsen...
2
Svar
33
· Visningar
4 579
Hästvård Min häst har börjat låta väldigt mycket när jag rider honom i form. Han är pigg och framåt men det låter som han ska dö. Han andas...
Svar
5
· Visningar
1 572
Senast: Jane_doe
·
Foder & Strö Ja eller skadedjuren/parasiten/vaddetnuär som ev kan finnas därpå. Är det inget vi har några problem med här i Sverige? I USA...
Svar
3
· Visningar
1 545
Senast: lady_vip
·
T
Hästvård Nu har jag varit ifrån hästvärlden ett bra tag och väldigt inne i hundvärlden så jag är väl lite vimsig men hoppas ni förstår vad jag...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: sassiball
·
T
Hästvård Har ni några tips?? Vad man ska använda för medel och bandage o.s.v??
2 3
Svar
43
· Visningar
10 861
Senast: Miaa
·
L
Hästvård vad väntar vi på egentligen, det finns alledels för många hästar som mår dåligt, men vad gör vi, blundar, försöker undvika att se vad...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 031
Hästvård Hej! Har en liten fundering kanske någon kan ge mig ett tipps eller svar? Var ute och red min häst igår, alla gångarterna och hon...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Thek
·
J
Hästvård Jag undrar när B oT gör som mest effekt på hästen? (detta fall på kotorna). I hagen, under natten vid ridning....:confused: Har ni...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Jackie_nova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka