Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hej! Har en häst med patella hakning:(.. Vi har haft honom sedan september och har hela tiden hoppats på att hakningarna skall avta. Då...
Svar
1
· Visningar
1 645
Senast: Hoyt
·
Hästvård Som rubriken lyder min fråga: vad kan man se på ett blodprov egentligen? Har aldrig tagit blodprov på min häst men funderar lite på...
Svar
1
· Visningar
1 686
Senast: Hoyt
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger så krånglar ponnyns magen nu igen. Han är ju rätt känslig och klarar inte av t.ex. hösilage eller betfor. I...
Svar
4
· Visningar
1 227
Senast: svea
·
Foder & Strö Hur sjutton är det ställt egentligen? Är det dopingklassat att fodra sin häst med ett foder som innehåller riskli/risolja och därigenom...
Svar
12
· Visningar
4 197
Senast: pastejja
·
Hästvård Har ingen aning om var jag ska placera den här tråden- men i alla fall. Har en häst som alltid druckit dåligt, men det har gått att...
Svar
8
· Visningar
1 247
A
Hästvård Hade min värsta dag i Lördags... Dagen började bra med att jag och mor åkte till Göteborg för att gå på mässan. Min sambo skulle ta...
Svar
5
· Visningar
4 686
Senast: anna1984
·
Hästvård eh ... Det är mycket möjligt att jag är paranoid nu men har en fundering som jag måste få svar på :) Tidigare idag så var jag och...
Svar
11
· Visningar
1 732
Senast: kusen
·
I
Hästvård jag har en islandshäst som har börjar hosta efter den har rullat sig, hostar ibland när jag har börjar trava, men inte mer. vad kan det...
Svar
1
· Visningar
706
A
Foder & Strö Jag funderar på att köpa ett sådant nät till min häst, fylla med hela dagsgivan förutom kvällshö ca 2kg. Och lägga ut på morgonen...
Svar
16
· Visningar
5 363
Senast: Airborne
·
Hästvård När jag skaffade mig min häst för några år sen hade han sån snygg stubbman men efter ett tag så lät jag manen växa ut för jag ville att...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: wrangler
·
E
Hästvård Jag är skötare på tre st hästar, och det är bara jag som ryktar och nu ska jag betala för att få rida på en av dom. :mad: Varför liksom...
Svar
9
· Visningar
2 204
Foder & Strö Nu har jag tröttnat på höbalar som möglar :mad:.Nästa höst får det bli hösilage. Behöver lite tips och råd från någon som använder...
2
Svar
27
· Visningar
3 948
Senast: Snowball
·
Hästvård Skulle ni säga att den här hästen är tjock eller bukig? Ska den gå ner i vikt eller ej? Jag vet att hon är ordentligt omusklad och...
2
Svar
31
· Visningar
5 411
Senast: Guldaskig
·
I
Hästvård Min 14 åriga D ponny har något som jag inte begriper mig på. Som ni kan se på bilden nedan sitter det på båda armbågarna på frambenen...
Svar
12
· Visningar
4 075
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej! Jag har varit och tittat på en häst för ca en månad sen och blev helt förälskad. Dock så såldes hon till en annan tjej dagen...
Svar
10
· Visningar
2 147
Senast: Linnea_a
·
O
Hästvård En travare 1,67, du kan ta i revbenen , 1 dm mellan skinkorna och han kan inte släppa vinterpälsen ? Överreagerar jag när jag påpekar...
Svar
3
· Visningar
1 114
P
Hästvård Jag frågar åt en bekant, som tagit över en misskött häst. Hästen i fråga skoddes senast i januari, och eftersom hen bor ute i...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Thek
·
Hästvård Min älskade häst har nu under ett tag varit svår att fånga i sjukhagen han går i. Jag har varit medveten om att han inte ville komma in...
Svar
17
· Visningar
2 227
Senast: Coolfrees
·
E
Hästvård Min häst har gått med ett Back on Track hasskydd på vänster has ett helt år utan några som helst problem. Han har haft det på sej när...
Svar
8
· Visningar
2 638
Senast: malinberntsson
·
Hästvård (Vet inte om tråden ligger rätt, annars får mod. gärna flytta den:)) Jag har hållt på med hästar i 25år, och aldrig sett några sådana...
Svar
19
· Visningar
20 461
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka