Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja, hur länge kan man förvänta sig att det tar innan hästen är återställd efter en hovböld? Vi var inne på klinik för ca 2 veckor sedan...
Svar
3
· Visningar
4 181
Senast: Jackie_nova
·
Hästvård Min häst har nu blivit behandlad mot inflammationer i båda hovleder framm och båda haserna. Undrar lite ifall någon här vet: 1: Hur...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: dengra
·
Hästvård Hej! Jag skriver här då jag inte riktigt vet vad jag ska göra längre. Min häst, en nordsvensk, hans hovar har börjat gå sönder igen...
Svar
18
· Visningar
2 474
Senast: Memphis Belle
·
A
Foder & Strö Hejsan, Jag funderar på att skaffa egen häst till hösten. Nu är det så att jag generellt är väldigt duktig hästkvinna och har...
Svar
10
· Visningar
2 322
Senast: alegria
·
H
Foder & Strö Vad ger ni era hästar tävlingshästar för foder? Vilket märke? Vilket foder anser ni ha högst kvalité? Söker foder till min ponny som är...
Svar
10
· Visningar
4 201
Senast: a1agnlju
·
Z
Foder & Strö Hej :) Jag har en hannoveranervalack som alltid har varit väldigt lätt att få upp i vikt, snarare riktigt svårt att banta och träna...
Svar
16
· Visningar
2 124
Senast: oki
·
L
Hästvård Jag är ute efter att köpa ny häst, och har hittat hästen med stor H. Dock har det nu visat sig att den i höstas (september) hade...
Svar
8
· Visningar
3 174
Senast: Linnea_a
·
Hästvård Hur gör ni? Och vad hade ni gjort? I min värld är det viktigast att undvika magstörningar (min häst är fet (bantar) och har både...
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: Lavinia
·
J
Hästvård Gick nyss ut till min ponny i hagen som stod och åt. När jag stod vid han så hostade han heeela tiden. Det var liksom ingen vanlig hosta...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: Jolin_Blue moon
·
Hästvård Min häst var och tränade i tisdags och var alldeles klockrent. Igår (onsdag) kom hon in i stallet haltandes. Fick äta upp kraftfodret...
Svar
11
· Visningar
8 507
Hästvård Har en häst som jag ska åka in med och ta bort vargtänder på. Har lyckats undvika vartgtänder alla dessa år jag har haft häst, så jag...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: sirpa40
·
Foder & Strö Hejsan! min massör i stallet säger att min häst inte har tillräckligt med underhudsfett. Hon rekommenderade build up. men med tanke på...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: lundsbo
·
S
Foder & Strö Då är våren kommen hos oss och vi har börjat har ute våra hästar dygnet runt (om vädret är torrt även under natten) Gräset ar ju inte...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: fjordtokan
·
N
Hästvård Sålde min älskade häst i okt -10. Under ganska hårda premisser o löftet om livslångt hem. Hälsade på honom idag o INTE samma häst som...
2
Svar
22
· Visningar
3 924
Senast: heartbeat
·
Foder & Strö Min nya häst är väldigt muskelfattig och vi jobbar sakta upp det. Nu har jag äntligen fått höanalysen och sitter och knåpar ihop en...
2
Svar
23
· Visningar
7 733
Senast: Remix
·
Hästvård Måste ha skydd på bakbenen på min häst för att han inte ska sparka sönder sig själv. Skydd från kotan och uppåt. Har 4-5 st olika...
Svar
1
· Visningar
1 411
Senast: lundsbo
·
Hästvård Kan man duscha en häst med vatten direkt från kranen utan att värma upp det?
2
Svar
22
· Visningar
6 557
Senast: Snowball
·
Hästvård Har sökt men hittar inte riktigt svar på min fråga. Jag undrar vad folk har för erfarenhet av BoT-täckena. Storlek,passform, hållbarhet...
Svar
6
· Visningar
3 841
Senast: Mitrolle
·
G
Hästvård Förra veckan var min hovslagare hos mig för att öppna upp en hovböld som var placerad under skon vid tån på min häst. Jag har flera...
Svar
7
· Visningar
1 891
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Jag har en fångis och som vanligt är lika "lätt" att hitta ett bra grovfoder till vinter. Finns nog fler än jag som har pannan i djupa...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
26 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka