Sv: Funderingar kring sockerhalt i foder....
Han ska på utredning i februari.
Han är smal men har haft bulor över ögonen hela hösten, men inte nu . Vad jag inte hade räknat med var just att han alltid varit tjock mellan ganacherna och att även det gick ner rejält, men han har heller aldrig varit på så strikt diet sockermässigt innan.
Han har varit frisk nästan 5 år men går aldrig på bete och har fått väl uträknad kost frånsett sockret under åren. Jag trode tidigare att det räckta att hålla honom smal och att hålla energin låg. Nu vet jag bättre
Nu blir det stenhård sockeruträkning fortsättningsvis.
Jag visste ju om betydelsen 2010 men resultaten på sockret kom för sent.
Min lilla Cloetta hade bulor ovanför ögonen samt även ovanför näsborrarna. De försvann när jag hade blötlagt hennes hö ett tag, samtidigt som jag kunde ta bort medicinen. Nu har jag glömt () men har din häst någon slags diagnos? Min veterinär noterade bulorna, men visste inte vad de berodde på...
Vi håller fortfarande på, ca 1,5 år senare. Vågar inte heller sluta...
Han ska på utredning i februari.
Han är smal men har haft bulor över ögonen hela hösten, men inte nu . Vad jag inte hade räknat med var just att han alltid varit tjock mellan ganacherna och att även det gick ner rejält, men han har heller aldrig varit på så strikt diet sockermässigt innan.
Han har varit frisk nästan 5 år men går aldrig på bete och har fått väl uträknad kost frånsett sockret under åren. Jag trode tidigare att det räckta att hålla honom smal och att hålla energin låg. Nu vet jag bättre
Nu blir det stenhård sockeruträkning fortsättningsvis.
Jag visste ju om betydelsen 2010 men resultaten på sockret kom för sent.
Senast ändrad: