Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Bara ren spontan fråga (sitter och äter musli med nötter i ;) ) Jag har aldrig och har aldrig hört någon som ger sin häst nötter...
Svar
3
· Visningar
3 767
Senast: Praefatio
·
Hästvård I dag hittade vi något mycket märkligt i hagen. I en bajshög lyser ngt orangefärgat. Vi tar isär bajshögen och inuti den ligger en boll...
Svar
5
· Visningar
1 680
Senast: Equus
·
Hästvård Igår ultraljudades Novan och hon visade sig tyvärr ha en skada på gaffelbandet. Jag har läst på lite och hittar rådet att man ska kyla...
Svar
10
· Visningar
5 765
Senast: avadakedavra
·
Hästvård Jag läser allt som oftast att hästar får exem av insekter, dessa hästar måste då gå med täcke hela sommaren:cry: Var går gränsen...
2
Svar
36
· Visningar
4 438
Senast: Meloody
·
E
Hästvård Jag måste köpa insekts/ eksemtäcke till mina friesertöser.... suck... Jag behöver tips om vad för täcken som kan passa? De har ju så...
Svar
17
· Visningar
2 621
Senast: Equinique
·
Hästvård Vad kan detta vara? Hittade denna igår efter att ha lyckats få in min häst som var galen på alla insekter. Han ömmar lite och där finns...
Svar
11
· Visningar
20 459
Senast: Loppan97
·
J
Hästvård hej :D Det är så här att jag ska på horse festival som skötare och 3 hästar ska med det är en hopp tävling och alla ska starta 2...
Svar
9
· Visningar
2 573
Senast: julia97
·
Hästvård En liten fråga, min 4 åring, som jag haft hemma i drygt 1,5 mån har plötsligt blivit lite huvudskygg och jättesvår att tränsa, på bara...
Svar
8
· Visningar
2 441
Senast: martha
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som jag gärna skulle vilja låta gå utan täcke nu och få lufta pälsen, men det är så att han brukar få...
Svar
11
· Visningar
1 535
Senast: Melrose
·
Hästvård Usch nu behöver jag verkligen lite uppmuntran.. Var inne på klinik med min fullblods gosse i tisdags för en helt annan grej men efter...
Svar
11
· Visningar
4 961
Senast: MalinM
·
Foder & Strö Pratade med en grisbonde om halm och han sa att han inte kunde använda halm som kommer ifrån en åker där det vuxit majs innan pga...
Svar
5
· Visningar
1 596
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har fått en förfrågan om att ta över en häst som har en gammal utläkt senskada men som inte håller för galoppbanan mer. ÄR DET...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 852
B
Hästvård Hur märker man o pållen har växtvärk? Kan väl te sig på många olika sätt antar jag, men exempel :)
2
Svar
24
· Visningar
8 730
Senast: icastig
·
Foder & Strö Nu när ponnyn börjar komma igång efter en skada tog jag mig en titt på foderstaten igen. Problemet jag stötte på är bara att han rids ju...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö vad har ni för erfarenheter av fodret överlag? och ni som provat sixteen plus till lite äldre kusar vad tycker ni om fodret?
Svar
15
· Visningar
4 641
Senast: tinissen
·
Foder & Strö Min IR häst har aldrig varit så frisk som när hon gick på finmaskit hö nät. Hon fick bara tag i några strån som när de betar ute. Hon...
Svar
3
· Visningar
1 767
Senast: _moa_
·
G
Hästvård Hej alla! Min häst har fått en inflammation i höger carpus, var hos vet i måndags då blev hon sprutad i leden. Återbesök är om tre...
Svar
8
· Visningar
2 576
Senast: Jackie_nova
·
Hästvård en bekants ponny har fått diagnosen glaukom, dvs grön starr, sen diagnosen sattes har hästen behandlats med trycksänkande droppar...
Svar
0
· Visningar
2 144
Senast: tinissen
·
A
Hästvård Är det någon här som vet om man kan få ut röntgenplåtarna från vet. på något sätt? Brukar dem ta betalt för det och isf hur mycket...
Svar
8
· Visningar
1 437
Hästvård I slutet av juli när hästarna gick på grönbete så fick vår 6åriga fullblods vallack en knöl mellan ganacherna högt upp mot där halsen...
2
Svar
26
· Visningar
6 035
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka