Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Vet inte hur jag ska börja... Sitter med tårar i ögonen bara utav tanken. Min häst var med om en trafikolycka i sommras, vet kom ut...
Svar
8
· Visningar
2 673
Senast: alc
·
Hästvård Min häst har de senaste veckorna uppvisat små tecken till att vara något uttorkad (huden på halsen går inte tillbaka omedelbart om man...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: Lager
·
Hästvård Hej, Har hört om en metod där man tar några ml av hästens blod och sprutar in på ett skadat ställe på kroppen, varför gör man detta...
Svar
8
· Visningar
3 494
Senast: Korven
·
H
Hästvård Fick pålle avskodd häromveckan och hovarna såg helt okej ut enligt hovvårdaren - förutom början till strålröta. Hon rekommenderade...
Svar
11
· Visningar
8 784
Hästvård Jag håller på att förändra min försäkring... då får man ju höra "täcker en buköppning balbalbla" Vissa säger att de skulle buköppna...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
19 118
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Vad betalar ni för eran havre och var köper ni den? Är det någon skillnad på "högfettshavre" och "vanlig" havre? Kram från...
2
Svar
23
· Visningar
3 007
Senast: Kirie
·
N
Hästvård Min häst har under dom två senaste veckorna fått otroliga sår runt karleden, ser ut som blåsor med vätskefyllnad under. Torrt och...
Svar
13
· Visningar
2 007
Senast: auryn
·
Hästvård Jag ropar inte hej, MEN.. Min häst har äntligen blivit "nästanfrisk-förklarad" efter snart ett år av märkliga blodvärden och åkommor...
Svar
0
· Visningar
726
Hästvård ..hur jobbar och sköter ni hästen på bästa sätt? Min polle har vart öm i ryggen en tid och var idag inne på klinik där man inte...
2 3
Svar
57
· Visningar
14 810
Senast: krusmynta
·
F
Hästvård Det här är super jobbigt, men för hästens bästa (Fång). Så är beslutet taget, hästen ska avlivas och puuuh va detta blir svårt. Så många...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Tettte
·
Hästvård I förgår var hovslagaren här och skodde fyra hästar. Idag har två av dem puls och värme i hovarna, de två andra ingenting. Samma...
Svar
9
· Visningar
2 065
Senast: Glimris
·
F
Foder & Strö Vår islänning går på lösdrift med två andra hästar, en islänning och en quater. Just nu har de "fri tillgång" på hösilage (de får tre...
2
Svar
25
· Visningar
3 366
Hästvård Har en Fbl vallack f.93 som har vart lite varm i vänsterbak till o från nu ett tag. Ingen hälta o har vart pigg o glad o jag har ridit...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: miamiSwing
·
Hästvård Sitter och funderar pa vad som hander med vanvardade hastar efter att misskotseln upptackts. Har en djurskyddsinspektor behorighet att...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Kan det utveckla sig till svår eksem? Hästen i fråga har vid några tillfällen kliat sig lätt och detta har hjälpt med behandling av...
2
Svar
25
· Visningar
2 706
Hästvård Min islandsvalack går i en lösdriftflock med ungefär 30 andra hästar. Vi har ett tag haft problem med att några utav hästarna har varit...
Svar
6
· Visningar
1 232
Foder & Strö Är det farligt med hög ca/p kvot? Hur hög kan kvoten vara utan att vara skadlig?
Svar
8
· Visningar
3 247
Senast: Miaa
·
Hästvård Hemkommen från häst-tandläkar-veterinären:crazy:. Var där för knappt ett år ( hon var fyra då )och det avlägsnades en vargtand + togs...
Svar
4
· Visningar
2 876
Senast: gylle
·
Hästvård Har fått hem en ny pålle som jag köpt av min hovslagare. Hon är gudomligt trevlig på alla sätt och vis men hon och jag har upptäckt ett...
Svar
10
· Visningar
1 779
Senast: Lundqvist
·
Hästvård I juli 2008 fick min häst en hovbensfraktur h. bak. Efter ca 3 månader på box med ringsko och gips över skon, släppte jag ut honom i...
Svar
8
· Visningar
3 495
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka