Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ingen aning om var jag ska lägga den här tråden så ni får flytta den om den ligger fel. Har ett litet problem då jag har 2...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: pulkaskurk
·
Foder & Strö Hur tänkte ni när ni valde kraftfoder? Antalet tillverkare är många och alla lovar det bästa. Jag valde att fortsätta på det som...
2
Svar
27
· Visningar
4 020
Senast: ameo
·
Hästvård Det är två veckor sedan jag fick hem mitt "projekt". En hbl kille på 4 år som jag tog emot i dåligt skick. Han har en svullen kota bak...
Svar
3
· Visningar
1 352
Senast: Fredrika B
·
Hästvård Jag har en valack som är 19 år gammal och som har börjat bete sig märkligt. Han har problem med tarminflammationer så motion är väldigt...
2
Svar
26
· Visningar
5 750
Senast: Etienne
·
E
Hästvård Upptäckte häromdagen på min ponny ett mycket konstigt fenomen som jag inte blir klok på vad det kan vara :S Ungefär på mitten av övre...
Svar
7
· Visningar
1 610
Senast: efff
·
R
Hästvård I dag har jag förstått att min valack bara är till hälften valack..... Han är sex år och plötsligt har han en sten, den sitter fel...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Spurtenlund
·
Hästvård Vad är det egentligen som orsakar de bulor hästar får ovanför ögonen? Jag vet ju att det sätts i samband med tex IR och fång men vad är...
Svar
0
· Visningar
854
Senast: Asa_S
·
Hästvård Hej alla bukar med fångkontroll. Har en shettis som nu åter igen har fått fång. Nu har hon stått med detta i 4 veckor och det är...
Svar
2
· Visningar
1 911
Hästvård Det har stått en häst isolerad, i ett litet stall, som har haft ringorm. Ägaren har mockat ur boxen, sprayat väggar, krubbor och allt...
Svar
4
· Visningar
2 195
Senast: mul
·
Hästvård Vill veta hur man går till väga vid en skada på gaffelbandsfästet. Akut halt vid två tillfällen i början av januari.Däremellan och...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: electra1
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, kan man lita på en höanalys? Som ett ex. en bonde har 8 olika vallar han tar in sitt hö från, de ligger med en...
Svar
10
· Visningar
1 597
Foder & Strö Har äntligen blivit av med den sista varmblodiga hästen i flocken, så nu är bara tjockisarna kvar (fjording, fjordkorsning och...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Fick i helgen höra om att man i en del dressyrstall sprutar sina hästar med någon som liknar tuppkam (samma effekt), men det är något...
2
Svar
36
· Visningar
6 893
Senast: CBoggie
·
Foder & Strö Vilket är minst dåligt att ge till en insulinresistent ponny - havre eller lusernpellets som innehåller melass? Jag ger min ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 738
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Är väldigt orolig över hästen. Började snora för några dagar sedan och även hostade någon gång. Så hon fick direkt vila, jag hoppades...
2
Svar
22
· Visningar
5 504
Senast: TantEster
·
H
Foder & Strö Vad har ni för erfaranheter av följande produkter? Biopromin Profeed Probimin Pro Equo Mag & Tarm Microbalans Vilket har gett...
Svar
10
· Visningar
7 231
Senast: break_a_leg
·
  • Låst
Hästvård Förra tråden stängdes, antagligen pga den med råge passerat 2000 inlägg? Men, vi får väl fortsätta peppa varandra i en ny tråd...
83 84 85
Svar
1 694
· Visningar
135 502
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hur mycket väger 1 liter lucernpellets (torr) ? Hur mycket väger 1 dl mineralpellets (typ kraffts?) Jag glömde ta med min hushållsvåg...
Svar
12
· Visningar
3 270
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej! Jag har en haflinger, liten men rätt grov. I det stallet han står i idag utfodras han 4 ggr/dag och får sammanlagt 8 kg hö...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Ponsse
·
Hästvård Vår hingst ska kastreras hemma hos oss nu i vår och jag är lite i valet och kvalet av om ja ska låta kastrera honom liggande eller...
2
Svar
37
· Visningar
5 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka