Fabrikat på kraftfoder

Sv: Fabrikat på kraftfoder

Jag ger Salsas gräspellets utan att blöta upp, dock är det inga jättemängder, ca 0,8 kg fördelat på 3 tillfällen. De är pressade utan bindemedel så de smular endel. Hästen verkar inte ha några problem att äta dem torra iallafall.

Det måste komplettera mitt grovfoder, det måste vara sockerfritt och helst stärkelsefritt.

Har efter ett tags trixande med foder hittat det som passar min häst bäst och jag kommer aldrig att återgå till socker- och stärkelserika foder!

Inte jag heller. För dagen räcker grovfodret jag har + mineraler.

Min ena häst är allergisk mot soja så på honom kör jag enbart rena foder som havre, betfor, lucern etc. Märren som är svårfödd och på henne vill jag inte att hon ska kunna äta sig "mätt" på krafftfodret för då ratar hon grovfodret alldeles för mycket. Kör då på havre,betfor,olja och hippo champ.

Väljer de märken som är lätt att få tag på där jag bor och ligger bra i pris. Gillar hippo sortimentet med små pellets, svenskt, lätt att få tag på och att hästen gillar det.

Hur mycket måste du beställa för att få hemleverans till rimligt pris? Jag har tröttnat på Gr**s ockerpriser och sortiment. Till hösten vill jag köpa bra kraftfoder och lucern till bättre priser, dock troligen bara till 2 hästar.

Vet inte, men jag brukar beställa en pall, mer än 500 kg i alla fall, och då har jag aldrig fått nån fraktkostnad.

kl
Jag utgår också från grovfodret.

Arbetar gärna med 'rena' ingredienser och tillsätter det som behövs efter behov. Pris är viktigt men inte avgörande, ex skulle jag inte använda soja.

Just nu använder jag Hippo och Krafft. Gillar Kraffts foder, men det är ofta rejält mycket dyrare än många andra märken. Dock tycker jag att Kraffts foder ofta brukar vara aptitligt för hästarna och jag har aldrig blivit besviken på "effekten" av deras foder.

Har även hört mycket bra om Kvarnbyfoder.

knapplån

jag köper enbart svensktillverkade kraftfoder till mina hästar - nåja, möjligen undantaget någon säck danska lusernpiller vid enstaka tillfällen...
För närvarande föredrar jag Kvarnbyfoders produkter, då de funkar bra till mina behov.
(och jag säger som ovanstående, kontakta försäljaren i din region, så löser det sig säkert på något sätt med leverans!
man behöver INTE köpa så mkt som en pall för att få det leverarat...)

Det enda utlandsproducerade jag köper är mjölkbaserade fölpellets, då jag inte har hittat något svenskproducerat sånt :(.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka