Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har ni svängdörrar i erat stall
Om det bara var så
Om jag glömmer maten (vilket händer ibland ) så går de ut igen och in i varandras boxar och........ kaoset är fullständigt, fast de är bara fyra st.
Även om man leder in hästarna, så misstänker jag att om krubban alltid är tom, får man i förlängningen hästar som inte alls är sugna på att komma in, och då får man jaga hästar i hagen istället
Handlar knappats om matens vara eller icka vara i krubban om en häst vill följa sin ledare in från hagen. Det är ju bara ett konstgjort samspel.
Då anser jag att något är fel...hunger, otrygghet/otrivsel, stress mm. För mig är det helt naturligt att hästen vill komma in och vara i sin box med eller utan mat, ledd eller lös för det är deras trygga lugna hem som de trivs så bra inte för att de är kuvade till det eller fostrade att få göra som de vill.Däremot kan jag inte släppa dem lösa och de går in i rätt box och stannar där utan att det finns mat i boxen.
Då anser jag att något är fel...hunger, otrygghet/otrivsel, stress mm. För mig är det helt naturligt att hästen vill komma in och vara i sin box med eller utan mat, ledd eller lös för det är deras trygga lugna hem som de trivs så bra inte för att de är kuvade till det eller fostrade att få göra som de vill.
Det var väl ungefär DET jag ville ha svar på, vilket man skulle välja om man helt enkelt är tvungen.Inte heller jag förstår riktigt varför du måste ge just havre eller melassad lucern, men jag skulle om jag hade en pistol mot huvudet och var tvungen att välja valt lucernet.
Våra hästar får alltid ngt i krubban när de kommer in. Det har de fått de senaste 17 åren och de har nog lärt sig det.
Och ligger det inte där eller det dröjer nån minut så får man onda ögat . Har du glömt nåt , eller
Huvudet på spiken.Om det bara var så
Om jag glömmer maten (vilket händer ibland ) så går de ut igen och in i varandras boxar och........ kaoset är fullständigt, fast de är bara fyra st.