Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag undrar vad erat hö, spån och annat foder kostar er varje månad?:)
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: Zantha
·
G
Hästvård Min häst blev opererad för struppipning år 2007. Dom satte in en protes men operartionen blev inte jättelyckad då det mesta har släppt...
Svar
0
· Visningar
848
Senast: Grassmonkey
·
E
Foder & Strö Heeeeeeeeej :) Jag har fått en tanke på att sluta med havre till mina två hästar och bara ge dom betfor som vanligt två gånger om...
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: Equilina
·
F
Hästvård Snön kom tidigt till Uppsala i år. Redan i mitten av november så föll snön och det kom mycket på en gång. Den har legat kvar hela tiden...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: FJ_
·
L
Foder & Strö hej, hur mycket foder ger ni era ponnyer? min ponny börjar bli lite tjock nu och hon får ca 4 kg hösilage+lite i hagen per dag+att hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 884
Hästvård Här kommer världens säkert dummaste fråga men.... Hästen vaccinerades mot hästinfluensa och stelkramp i maj förra året, och den ska ju...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Fick idag tips om att riskli brukar fungera att ge fånghästar. Ingen stärkelse men ändå energi och stabiliserande för magen. Någon som...
Svar
9
· Visningar
2 532
Senast: Glimris
·
Hästvård Den senaste veckan har min häst inte druckit mkt alls! En halv hink ungefär per dygn ! Ute dricker han inte heller? Han är inte...
2
Svar
24
· Visningar
9 698
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Mitt sto (12 år) slickar oerhört mycket på sin saltsten, jag skulle tippa att hon gör slut på en på ca 3 veckor... :crazy: Vet att...
2
Svar
20
· Visningar
3 719
S
Hästvård Tyckte min lille ömmade/var stel i frambenen/t när jag tog ut hästarna i morse. Höll ett öga på honom när han var i hagen, han sprang...
Svar
10
· Visningar
1 328
Senast: snuffo_12
·
Foder & Strö Jag försöker lära mig det här med foder nu och här om dagen åkte jag till granngården för att köpa ett proteinrikt kraftfoder då...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 672
Senast: Skogstroll
·
Hästvård ngn som haft häst med njurproblem? hur har ni gått tillväga med behandling mm.. preparat?? ja berätta allt...
Svar
15
· Visningar
13 206
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Jag undrar om det finns några speciella mått ang vinterhagar? De gör ju inte så mkt i vinterhagen så den behöver ju inte vara så stor...
2
Svar
36
· Visningar
11 122
Senast: France_Girl
·
T
Foder & Strö Letar hö och i en annons fanns lite analys med. Är detta bra? Smältbart råprot: 29 g/kg TS. Energi 9,9 MJ/kg TS.
Svar
1
· Visningar
911
A
Hästvård hej min häst har troligtvis fått en hovbensfraktur.. men vi är inte säkra på det än. någon som vet hur man kan se om dem har det eller...
Svar
2
· Visningar
2 047
Senast: heartbar
·
Y
Foder & Strö Min fina tunna pojke (varmblod) ja han ser anskrämlig ut.. inte direkt svårfödd vad ja vet hittills, men ibland ligger de en massa hö...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: frittan
·
Hästvård Jag ska ta Fabian till kliniken för en koll då han bråkar vid skoning, men nu funderar jag på några saker som någon här kanske har bra...
Svar
7
· Visningar
1 661
Senast: Sal
·
Hästvård Finns det någon här som vet någon sida på nätet, någon bok eller att filmklipp som visar hur man lindar ett galoppbandage? Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 739
Senast: H2SO4
·
Foder & Strö Vilka anledningar finns det till svullna/uppblåsta magar utom proteinbrist?
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: Korven
·
Foder & Strö Är nyfiken på vad som händer om man rider strax efter utfodring? Kan hästen få håll/kolik eller är de inte berörda av att magen är full...
Svar
18
· Visningar
2 424
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka