Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittat en trevlig ponny som ska "pensioneras" från tävlingslivet då den fått spatt bägge bak. Enl veterinär kan den ridas och köras...
Svar
10
· Visningar
2 216
Q
Hästvård Ni som har hästar med eksem, vad har ni för kostnad/år utifrån just hästens eksem? Dvs. vad betalar ni för fodertillskott, täcken, ev...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 779
Senast: _Amazing_
·
Hästvård Hej! Jag köpte en shettis för 1 månad sen, hon har haft föl, men så har hennes 3åriga föl gått och "snuttat" lite då och då. Och hon...
Svar
14
· Visningar
2 228
Senast: iNHALE
·
T
Foder & Strö Nu är det första våren med vår ponny och jag är lite orolig för fång. Hon har inte haft fång enl förra ägaren, men blev stel i nacken...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: Thes69
·
Hästvård Ja varför blir man lika tveksam varje år vid den den här tiden.. ska man ge sig på att plocka bort täcket på hästen eller är det bäst...
Svar
13
· Visningar
1 623
Senast: Buck
·
Hästvård Jag låter en allmän veterinär göra rutinkollar varje år på mina hästar. Undantag görs om någon av dom uppvisar specifika problem med...
Svar
3
· Visningar
967
F
Hästvård Hej har en fråga angående min 14 åriga varmblods kille. För ca två veckor sen mäkte jag att han gick lite stelt med höger bakben vi...
Svar
16
· Visningar
3 027
Senast: France_Girl
·
Hästvård Har en 20 årig islandshäst som fick fång för ett år sen. Är du i princip "frisk" från fången men för tredje vintern i rad så magrar han...
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: Skolli
·
Hästvård Igår så sparkade min häst i staketet och fick ett litet sår, var svullen och jätte halt. Det rann också nån gulaktigvätska ur såret...
Svar
2
· Visningar
1 464
Senast: Piek
·
Hästvård Behöver lite hjälp av er erfarna på buke angående bockhov. För några veckor sedan kollade jag på ett trevligt halvblodssto , men dock...
2
Svar
20
· Visningar
10 139
Senast: Petunia
·
Foder & Strö Räknar på foderstat för en häst som behöver rejält mycket mer protein pga fattigt grovfoder. Men ägaren vill spara så mycket pengar som...
Svar
19
· Visningar
7 732
Senast: Keb71
·
Foder & Strö Har fått upp ögonen för den här produkten, tänkte prova ge min gosse det istället för lucern. Det innehåller tydligen 10,5 mj och 160...
2
Svar
36
· Visningar
8 384
Senast: MalinM
·
Hästvård :cry:Skulle behöva lite synpunkten och peppning efter gårdagens veterinärbesök. :cry: För drygt tre veckor sen var jag in med min kille...
2
Svar
25
· Visningar
5 962
Senast: Neinor
·
T
Hästvård Min häst (vbl sto) fick fång i maj förra året, ganska kraftigt, värst på fram men även svagt bak. Hon stog på boxvila några veckor för...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har försökt med torv förr, men det har bara frusit och jävlats. ÄR det skillnad från torv till torv, dvs finns det torv som inte fryser?
4 5 6
Svar
113
· Visningar
13 903
Senast: devere
·
Hästvård Min häst var väldigt dum sist vid skoning. Han ville inte alls, ryckte åt sej fötterna och till slut blev han så frustrerad att han...
2
Svar
31
· Visningar
6 044
A
Hästvård Hej har en liten fråga. Jag var för några veckor sedan och skulle rida lektion på ett ställe, fick min häst och när jag hade börjat...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Kan metaboliskt syndrom "växa bort" eller är det så att det alltid finns kvar? Min ponny, som jag skrivit några tidigare trådar om...
Svar
10
· Visningar
1 717
Senast: sissu
·
Hästvård Behöver råd och hjälp! Min häst går just nu med ett regntäcke med lite foder i, hon är "tålig", har ca 80 kilos övervikt :angel:, hon är...
Svar
16
· Visningar
2 066
Senast: kryddelydd
·
Hästvård På den här sidan disskuterar vi endast IR. Om man vill prata fång finns det massa andra sidor att disskutera på...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 886
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka