Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej alla bukemänniskor! Vet inte om jag har lagt tråden rätt, moderator får flytta om den är fel. Det är såhär att min häst får...
Svar
14
· Visningar
2 490
Foder & Strö Hej Undrar om ni kan hjälpa mig med att hitta havre fria foder? Intresserad av alla dess former, pellets, musli, uppblött eller inte...
Svar
17
· Visningar
1 823
Senast: WestCott
·
Foder & Strö Testar småbalar (ca 35 kg) med hösilage, för att ev köpa det till nästa vinter. Men nu när 2 balar är öppnade blir jag fundersam...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 899
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hippo Alfa Grow resp. Granngårdens avels pellets, vilken skulle ni välja o varför? Båda har ett smrp på 135g/kg o ungefär likvärdiga i...
Svar
8
· Visningar
2 836
Senast: arabia
·
Foder & Strö Min häst har en hovbensrotation på båda frambenen. Hon har aldrig haft nån märkbar fång men enligt vet behöver det inte märkas. Hon...
Svar
10
· Visningar
5 676
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Inte kan väl detta ändå stämma? :confused: Jag har under de senaste tre åren enbart utfodrat mina ponnyer med ett bra grovfoder och...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 396
Senast: raggsock
·
A
Hästvård Behöver lite hjälp med tankar och tips inför en situation som jag känner mig lite ställd inför. Vet inte riktigt vad jag ska göra och...
Svar
10
· Visningar
8 062
Senast: moonstruck
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder, vad innebär det för dig? Jag har insett att det är väldigt varierande vad olika personer tycker om detta. Så...
Svar
15
· Visningar
2 305
Senast: linnsan
·
Hästvård Hallå hästfolk! Är det någon här med erafrenhet av back on track som kan berätta lite positivt o negativt? Ni som använder det på era...
2
Svar
39
· Visningar
17 041
Senast: Angelina
·
Hästvård Min häst får just nu pencillin och har fem dagar kvar på en åttadagarskur. Hon har haft någon form av luftvägsinfektion med mycket snor...
Svar
19
· Visningar
6 781
Senast: Lickety
·
Foder & Strö För några år sen köpte jag hinkar som hette basic block. Hästarna gillade det jätte mycket och jag tyckte det var bra för hästarna som...
Svar
6
· Visningar
1 266
S
Hästvård Vi har en åtta-årig shettis (sällskap till min ridhäst) som förra sommaren hade fång. Han stod - efter behandling och två veckor extra...
Svar
5
· Visningar
1 323
Senast: torpare
·
Hästvård Min häst har fått skav/sår på undersidan av svansroten. Det blöder inte men huden är avskavd. Hon är dessutom brunstig så jag antar att...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: Guldaskig
·
Hästvård Kan en häst bli resistent mot Sedalin allt eftersom?:angel: Min häst har shivering och får därför lite Sedalin innan hovslagar besök...
Svar
11
· Visningar
1 879
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Har fått höra att b-vitamin tillskott är samam sak som att ge ren energi till hästen, alltså det sätter sig på temperamentet. Kan detta...
Svar
8
· Visningar
2 313
Senast: Domino_s
·
H
Hästvård har en russ på 17 år som aldrig haft fång och ätit samma mängd mat hela livet och på sommaren går hon på kraftigt bete men aldrig fått...
Svar
17
· Visningar
2 033
Senast: hermitage
·
Hästvård Min häst gick omkull på asfalt i förrgår, inga djupa sår men skrubbade upp hela rumpan som ni kan se. Himla svårt ställe att hålla rent...
Svar
16
· Visningar
3 850
Senast: linzan
·
Hästvård Hittade min älskade lille pojk såhär igårkväll.. Han är pigg och glad och äter och dricker. Ingen feber och ser på ögat, om...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: Nixehen
·
Hästvård någon som har några bra bilder på inkar? Håller på med slutskedet av min kandidatuppsats (om inkar) på veterinärprogrammet och har...
Svar
3
· Visningar
1 304
Senast: ylvali2
·
Hästvård Jag har varit och letat runt på nätet efter kilopriset på halm, hö och spån för i år, men det har inte gått så bra, hade då tänkt fråga...
2
Svar
30
· Visningar
8 011
Senast: Felle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!