Back on track frågor! Ni som har back on track:)

Sv: Back on track frågor! Ni som har back on track:)

Jag föredrar täcket....lite bökigt med ryggtäcke om det ska vara på länge, man får liksom fixa så det går att fästa i annat täcke. Jag tycker dock nättäcket är super, har det dock inte på dygnet runt, eller ute utan enbart inomhus ( kväll/natt)

Jag har alltid varit skeptisk till bot tills jag köpte nätt täcket till min hund.

Han har en massvis med knas i kroppen (omplacering) och får under vinten kram i stort sett överallt.
Kan vara ute i 5 min sen ligger han hela dan i smärtor.

Kommer när han spänner sig, vilket han gör när det blir kallt-trots täcke.

Han fick ha täcket på dag och natt i 2 dagar sen bara vid utgång.
Han har blivit en piggelin!!
Har aldrig sett honom så pigg o glad! Han vill gå ut, har bliit smidig och har inte längre ont, vare sig inne eller ute.

Den som träffat min hund innan jag köpte täcket och jämför nu efter kan bara konstatera: back on track hjälper!

*KL*

jag använder BoT paddar flitigt till mina travare. Har jag kört jobb lindar jag, eller om jag kört på hårt underlag. De gånger jag ridtränar, och travar mycket kan jag också linda.

Är de svullna eller svampiga lindar jag också, ibland blistrar jag lite först.

Jag har stallbandaget till mitt sto. Hon har haft en massa kotledsinfl men är nu på rätt spår igen. Hade bara råd att köpa bandaget nu men ska snarats köpa den långa ryggvärmaren oxå då hon har låsningar i ryggen. Jag har inte nån speciell uppfattning om hur det hjälpt henne förutom allt hon inte varit sjuk nu på ett år vilket är helt enormt kul! BoT kom samtidigt som naprapaten å MSM:en så den ena förstäker väl den andra till friskhet. Men naprapaten tyckte att ryggvärmaren inte skulle vara pengar slängda i sjön iom att hon har låsningar. Å även om hon är frisk så kan det ju alltid göra att hennes muskler håller längre. :)

Vad roligt att det hjälpt din hund. :)
Förr var jag också skeptisk, men hade en kompis som var eld o lågor....och de human produkter jag har till mig själv, vet jag har hjälpt mig. Så jag lägger faktiskt gärna lite pengar på BoT produkter även till hästen. Absolut får man ju inte tro att det botar några större åkommor, men är definitivt en hjälp på vägen :)

jag har rygg värmaren och jag tycker den är bra men jag skulle inte rekomendera den om du viol ha en hel täckande efekt.
köp täcket.

kl

Ni som har bara ryggstycket. Hur fäster ni det? Jag kommer aldrig på ngt bra sätt. Måste jag verkligen sy på kardborren? Anv mig utav olika täcken o blir rätt så bökigt om man ska sy fast den delen. Men det kanske e nödvändigt.

Idag har jag beställt back on track täcket i nät. Så får hem det nästa vecka,glad!

Lite ½ knapp:
Brukar det avra några special priser på BOT produkter på GHS? Tänkte om jag ska beställa det jag vill ha eller vänta nämligen.
Är så trött på att ha ont... :mad:

Kommer inte ihåg om de hade specialpriser (tror att det bara var ngn enstaka produkt) men en fördel är ju att prova storlek på dig själv och att kunna mäta på ev täcken. Det beror ju lite på om du vill vänta också...

Beställde ett back on track nät täcke i storlek 135 eftersom min pålle har det på andra sina täcken. Men hur är storlekarna på back on track,är dom väldigt stora elr?

Ja, dom är hyfsat stora i storleken...men min bedömning är ändå att man inte kan minska till 125 om man har 135 i vanligt....skulle varit bra om dom hade halvstorlekar, som Horseware :-)

kl

Ni som har bara ryggstycket. Hur fäster ni det? Jag kommer aldrig på ngt bra sätt. Måste jag verkligen sy på kardborren? Anv mig utav olika täcken o blir rätt så bökigt om man ska sy fast den delen. Men det kanske e nödvändigt.

Ja, det är skitbökigt....därför gav jag upp. Använder nättäcket istället, men ryggvärmaren är bra till att tex använda som länd/rump värmare och fästa i sadeln med elastiska benremmar och använda tex när man skrittar fram och skrittar ner efter ett träningspass. Eller bara lägga på ryggen en stund med en bältesgjord tex medans man pysslar med att fixa manen, svans, hovskägg...etc :D

Jag har tänkt inhandla ryggvärmaren till min pålla, har förstått att täcke är att föredra och skulle hellre köpa nättäcket. Men alla ni som har hästar på spån, blir inte täcket förstört?? Det finns ju inget annat som inte är varmfodrat med glansig utsida.

Hur gör ni??

*KL*
Nu har jag bara skummat tråden så det kanske står någonstans men hur funkar täckena mm på en häst (eller för all del hund) med tjock vinterpäls?

Min hund använde BoT-täcke när hon var dålig och enligt sjukgymnasten märktes det skillnad, dock var det hon som sålde täcket så hon var ju lite partisk... Ilona älskade det i alla fall och hade det så mycket hon fick sista sommaren (hon låg i solen med täcket på och bara jäste :)).

Att få ryggvärmaren att hållas på plats kan vara ett helt företag :crazy:

Själv har jag "fäst" det med täckesgjord, svansrem och en självgjord "brösta" (som man fäster i ringarna på värmaren), då kan det sitta någorlunda om inte hästen rullar sig mm.

Har också sytt fast små band på undersidan av ett fleecetäcke (motsvarande ställen där ringarna på ryggvärmaren sitter) så att man kan binda fast ryggvärmaren i täcket. Har vi använt under transport till tävlingar t.ex.

Av någon anledning ville jag inte använda kardborrebandet som föjer med, minns inte mer varför :confused:
Har av olika orsaker faktiskt inte använt värmaren på länge...

Blev att jag köpte ett back on track nät täcke från hööks. Och jag är verkligen SUPERNÖJD! Har använt täcket några timmar innan och efter träning/ridning och man märker skillnad,han är inte alls lika stel som sist och han ömma förut i ryggen/korset men nu är det nästan ingenting,himla bra täcke,bara positivt:)

jag köpte för några månader sedan ett back on track nättäcke till min ponny pga av att jag tyckte han hade lite spänningar i ryggen..
I början så vande jag honom vid att bara ha det 1 timma i några dagar och ökade sucessivt hela tiden.. Nu har han det faktiskt varje natt och han har blivit otroligt mkt bättre i ryggen..
sen änvänder jag även back on tracks "snabb bandage" ( dom lite tjockare fluffigare skydden med kaborreband") på fram benen pga av att han e gammal å har lite gallor..
på morgonen när man tar av dom så är han helt gallfri.. sinnesjukt bra e dom!
Jag är super nöjd..
rekommenderar verkligen..
Vill man lägga mest fokus på ryggen så kanske det räcker med en bak on track ryggvärmare men med täcket så får du över en mycket större yta såsom lite rumpa ,bogar osv..
:)
kan ju tillägga att jag inte ALLTID har på min ponny back on tracks produkter, tror att de e bra om man inte har dom jämt...:)

Senast ändrad:

Okej ja:) Har sätt att det finns back on track till människor också,är lite intresserad av det där ryggskyddet då jag haft problem med ryggen, men funkar det äre ju kanon=)

Gubben har fått sig ett sånt ryggbälte och är helnöjd :) Han har en diskförskjutning i ländryggen och han känner sig mycket bättre om han har bältet på :)

Jag har ryggskyddet och för min del har det fungerat jätte bra. Gick med en ond rygg som inte ville ge med sig under 5v, skaffade Back on Track och sakta men säkert blev det bättre. Nu använder jag ryggskyddet det första jag känner minsta lilla tendens till smärta.

Har även ryggvärmare till hästen och efter att ha testat själv så känns det bra att använda Back on Track på henne med :laugh: Även vet rekommenderar det också.

KL

Jag har nackskyddet till mej själv. Har blivit mycket bättre!! Har haft ont i över ett år och äntligen är smärtan hanterbar. Toppen!!

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 655
Senast: Stergo
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 216
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall