Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad är det jag hör? Ger det ingen effekt alls som tillskott? ;) Vid pälsfällning/pälssättning, hud och mag-tarm problem? Köper man...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 309
Senast: Blomskan
·
J
Hästvård Hej! Jag behöver er hjälp, snälla läs igenom det jag har skrivit:) Jag har två hästar, ganska stora. De har sen oktober hostat, jag...
Svar
13
· Visningar
1 819
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Hur mycket energi och protein (smältbart) ger ni era åringar och andra unghästar?
Svar
0
· Visningar
655
Hästvård jag har en 26årig vbl kille som efter dessa två vintrar tappat alla sina muskler på rygg och korset ser för jäklig ut:(han har alltid...
2
Svar
24
· Visningar
2 898
Senast: dream07
·
S
Foder & Strö Hej. :D Jag skulle bara vilja kolla om det finns någon som vet ett bra foder eller någon annan metod mot soleksem. Jag har en...
2
Svar
23
· Visningar
3 847
Senast: franzen
·
Foder & Strö Det har nu gått ungefär tre veckor sedan min häst skadade sig och ställdes på boxvila. Vi var på klinik för 10 dagar sen och ska...
Svar
17
· Visningar
2 856
Senast: orcide
·
Foder & Strö Hjälp! Sitter här och gör lite inlämningsuppgifter, foderstater. Ska räkna med ett tyskt kraftfoder och har räknat om MJ eftersom det...
Svar
7
· Visningar
1 406
Senast: spaderÄss
·
A
Foder & Strö Hej alla, jag vill veta vad man som hästägare grundar sina grovfoderinköp på? Vad bör man mer ta hänsyn till mer än Näringsvärde...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: Iser
·
Foder & Strö Börjar känna mig mer och mer fundersam till det, jag brukar räkna ut fodersstater själv och ibland även på Hippocampus bara för att se...
2
Svar
28
· Visningar
5 176
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Nu är det stora kontroverser i stallet. Vi har börjat öppna ett torrare parti hösilage och av dessa balar har flera haft ganska stora...
Svar
12
· Visningar
6 353
Senast: ch791022
·
Hästvård När jag kom ut till stallet hade min häst fått en spark på låret. Svullnaden är högst 1 cm hög och vattnig, lika stor som en hästs hov...
Svar
12
· Visningar
8 067
Senast: Mitrolle
·
M
Foder & Strö Jag har ett fullblod på 7 år. han var extremt smal när jag köpte han. nu går han på lösdrift med 3 andra hä'star och har fri tillgång...
Svar
14
· Visningar
2 735
T
Foder & Strö Någon som vet om torr betfor kan bli för gammal? Har tittat på påsen men hittar inget bäst före datum.
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: iNHALE
·
Hästvård Jag köpte ett avelssto, som sällskaps häst för ca 1 år sedan . Hon var precis avvänjd från sitt föl . Nu tycker jag mig se att hon är...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: mul
·
F
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av den? Flera jag träffat säger att den bara är dyr, och att det går precis lika bra med en bak och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 177
Senast: lillatuff
·
Foder & Strö Har funderat lite, ska flytta min häst från lösdrift till stall om en månad mest pga att min häst inte kan gå på fri tillgång på...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: CK
·
Hästvård Vissa saker är självklara och ganska enkla att förstå i den nya lagen. Dvs. dom som har utbildning eller kan styrka reell kompetens...
Svar
7
· Visningar
1 647
Hästvård Har en 20-årig vallack som har ett svullet skap sedan tre veckor tillbaka. Han har ingen feber, är pigg och glad, äter bra. Från början...
Svar
13
· Visningar
3 630
Senast: Elwan
·
Hästvård Jag kanske är onödigt pjoskig, vad vet jag, men jag har inga erfarenheter av det här, så jag vill fråga. Det är så att jag själv har två...
Svar
7
· Visningar
1 784
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Hörde av kompisen att hennes vet rekomenderade hönät till deras gamla ponny när han var vid ett tillfälle var stel i bakdelen (troligen...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: Yrrol69
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka