Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fick fång förra vintern. Det är en B-ponny och jag har ytterligare en B-ponny som sällskap, båda lättfödda. Idag får dom...
Svar
8
· Visningar
3 341
M
Hästvård ja som det står.... min ponny åt en 0,5 cm fimp m glöd filter!! är det farligt eller? nån som vet hon drack massor m vatter, vekade inte...
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hoppas jag postat rätt, vet inte riktigt om det skulle vara under hantering eller vård. Min 4 åriga Frieserkille är jättekänslig på...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: Twihard
·
M
Foder & Strö Hej på er är det någon som ger sin häst alger ?? vilka alger ger ni ?? hur mycket ? och var köper ni dom ? och kanske mest intressant av...
2
Svar
20
· Visningar
3 901
Senast: Brita
·
Hästvård Ställde frågan mitt i en annan tråd men det är nog enklare att göra en egen tror jag. Vet dock inte om rubriken är helt korrekt...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: Speedway
·
Foder & Strö Jag har ett korssningssto på ca 150 cm i mkh, 6 år gammal i år. Nu i vinter har jag knappt kunnat rida henne pga underlaget. Hon har...
Svar
12
· Visningar
1 621
Senast: dream07
·
E
Hästvård Min häst har små och stora knölar innanför farmbenen och där sadelgjorden ska sitta undar vad det kan vara.. ?
2
Svar
22
· Visningar
2 859
Senast: Emblaheart
·
Hästvård KOm en ny ponny till stallet igår. Han gick lite stappligt men vi tänkte att det nog berodde på att det var nytt ställe. I dag när han...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 887
Senast: Nominous
·
Hästvård Min häst får efter ridning en mjuk bula intill ryggraden. Den är ca 2-3 cm i diameter men platt, och han är helt oöm på den. Den är inte...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: Kazaam
·
S
Foder & Strö Med risk för att bli idiotförklarad väldigt snabbt på foderforumet tar jag mod till mig och frågar! Någon som ger sina hästar mineraler...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 345
Senast: pastejja
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite råd. Jag har en islandshingst som blir 2 år i juni. Han har gått i hingstflock sedan avvänjningen...
Svar
10
· Visningar
1 465
Senast: Boj
·
Foder & Strö vet att granngården har, men jag har lite långt till dem, så jag tänkte höra om ngn vet ngn annanstans man kan hitta dem, jag bor strax...
Svar
3
· Visningar
1 770
Foder & Strö Kan man få tag i rent potatisprotein, och står det i sånna fall smrp på det, elelr hur tar man reda på det? (tänker om...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
15 040
Senast: Kookaburra
·
Hästvård Jag kom att fundera på en sak idag då jag städade lite i mina hästars pärm: När ponnyn var på klinik och fick sin fångdiagnos samt...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: sandrafors
·
Hästvård Hej alla! Jag tror jag ska bosätta mej på vård-forumet.. Alltid är det nåt. Prinsessan har ju en knöl i munnen, som vi nu senast...
Svar
0
· Visningar
1 669
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vid senaste tandläkarbesöket med Mr. Häst blev jag rekommenderad att borsta tänderna på honom (med en diskborste :rofl:) med jämna...
Svar
13
· Visningar
6 865
Senast: Nomina
·
J
Hästvård Hmm vet inte hur jag ska förklara. Men vi har en ponny på 12 år, ganska överviktigt just nu. Hon har varit halt lite då och då...
2
Svar
23
· Visningar
2 349
Senast: Breccia_
·
A
Hästvård min häst bor i ett stall där de håller på att prova det där med att använda träpellets som strö. tyckte väl det var ok i starten, men nu...
Svar
8
· Visningar
1 708
Senast: AnnaBW
·
Hästvård Jag satt och kollade på mina hästar i hagen igår och konstaterade snabbt att de är fullständigt tokiga. Varje litet löv, visset...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: cahs
·
Hästvård Lite fundersam. Min hovslagare tar av mitt ena sto skorna och verkar och slår sedan på samma skor i gen. Okej kan man ju tycka om skorna...
2
Svar
25
· Visningar
6 057
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka