Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är den bara ömfotad fattar jag inte varför de inte köper honom? Sko hästen, och verka inte så hårt, så är det väl inget problem?
*lånar egen knapp*
Det som jag tycker var otäckast var säljarens kommentar när hon hämtade ponny. Jamen så här går han alltid några veckor efter verkning. När jag då nämnde lite snyggt att man kanske skulle sko honom med tanke på vad veterinären sagt också så bara stirra hon på mig och mumla idiot.
Jamen så här går han alltid några veckor efter verkning.
När jag då nämnde lite snyggt att man kanske skulle sko honom med tanke på vad veterinären sagt också så bara stirra hon på mig och mumla idiot.
*lånar egen knapp*
Det som jag tycker var otäckast var säljarens kommentar när hon hämtade ponny. Jamen så här går han alltid några veckor efter verkning. När jag då nämnde lite snyggt att man kanske skulle sko honom med tanke på vad veterinären sagt också så bara stirra hon på mig och mumla idiot.
Kan väl var okey om den bara har "lite" ont, men en häst som har ont, ska man vänta med att transportera, självfallet ska man spåna i transporten, men den ska ju också GÅ fram till transporten och UPP i den . Möjligen talar vi om olika grad av smärta .
Hej från Hambo
Tyvärr en vanlig syn bland de som väljer alternativa barfotametoder. Det är "naturligt" och "gynnar en naturlig hov" att hästen får genomleva att ha smärtor. För mig inget annat än djurplågeri.
Det är ingen fördom. Läs på om Strasser, det finns en hel del skrämmande läsning om denna metod. Där beskrivs det att smärtan är det enda sättet för hästen att läka hoven och inga smärtstillande medel får förekomma.
Det är verkligen svårt att förstå att hästägare kan tillåta sådan behandling av sina hästar . Det som är mest spännande är ju att Fru Strasser gör inget för att förneka deras metoder heller utan hon verkar tycka att det är helt ok och att det är det enda sättet att ge hästen en frisk hov
Det värsta är väl att hon tydligen är veterinär sen 30 år tillbaka