Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad anser ni om kiropraktorer? Kan hästen få mer skador av att bli behandlad av en kiropraktor? Vad har ni för erfarenheter?
Svar
16
· Visningar
7 254
Senast: Blomskan
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet från operation av melanom på ögonlocket? Min häst har fått en liten knöl på undre ögonlocket, troligen...
Svar
2
· Visningar
1 204
Senast: kerasb
·
Hästvård Hej! Idag när jag hade ridit och kom tillbaka efter ridturen upptäckte jag att min häst var betydligt tjockare i ett framben. Ända...
2
Svar
32
· Visningar
5 861
Senast: Bluefish
·
Foder & Strö Jag ska inom det närmaste byta till ett annat stall (10 mars). Valacken ska gå på lösdrift och eftersom han är svårfödd blir det...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Deimion
·
Foder & Strö Vilket anser ni bäst/mildast för hästen? Behöver ca 200g tillskott i foderstaten och väger mellan k-t protein och plus grön av samma...
2
Svar
20
· Visningar
3 425
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, jag förstår inte varför så många hästägare envisas med att lägga ett äpple/äppelbitar i varje foderhink? Jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 796
Senast: startpompe
·
Foder & Strö Min häst får 12 kg hö om dagen, hon får lite mer än vad som är uträknat. Första målet är vid halv sju, 2 kg hö. Sen får hon 2kg hö...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Bellafjella
·
Hästvård Pratade med en stallkompis idag som köpt ett back on track täcke till sin häst, hon frågade mej om jag visste varför hennes häst var...
Svar
6
· Visningar
2 203
Senast: Sundbro
·
Hästvård Det ser ut som jag måste ta bort en häst igen . Orkar inte gå in på detaljer . Min oro ligger hos hans kompis sedan 15 år, sto som är...
2
Svar
32
· Visningar
3 639
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Hej! Min ponny bytte stall vid nyår och nu dricker han jättedåligt. Brukar endast vara borta 3-4 cm ur vattenhinken/dag. Han får...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 147
Senast: Skogstroll
·
F
Hästvård Jag har min islandshäst halvrakad (rakad hals, mage) alltså päls kvar på ben, rygg, kors och huvud. Han blev rakad i höstas och det har...
2
Svar
38
· Visningar
3 364
Foder & Strö Vad kan hästarna ha för brist om dom käkar sin egen bajs?
2
Svar
23
· Visningar
3 005
Senast: kvandi
·
Hästvård Svårt att få till en vettig rubrik .. Det här är vad som hände igår iallafall : 19-årigt Islands-sto stod och vilade , "sov" ganska...
Svar
7
· Visningar
1 569
Senast: elgur86
·
L
Hästvård Hej! Jag behöver lite råd ang den fina valack som jag köpte i i slutet av december -10. Han är en inriden 4 åring. Säljaren har...
2
Svar
26
· Visningar
4 302
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Ska få hem min foderhäst nästa vecka och det kommer då ske ett grovfoderbyte efter hon kommer byta stall. Det allra bästa vorde ju...
Svar
8
· Visningar
1 549
J
Foder & Strö Kan dåliga blodvärden (höga och låga vita samt hb) ha nått att göra med ev jästsvamp och mögel i foderet?
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Balahé
·
P
Hästvård Det här kan bli bukes mest förvirrade inlägg men jag behöver lite hjälp.. I förrgår när jag skulle ut rida in häst en sväng på banan...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: saila
·
Z
Hästvård Innan nu någon eldar upp sig så ska jag direkt säga att jag varit i kontakt med veterinär, jag har 28 års hästerfarenhet och detta är...
Svar
7
· Visningar
2 089
Senast: arabia
·
Hästvård Jag har bara lite funderingar angående artroskopi, som jag mer än gärna sku lle vilja att ni som har hästar som op. med artroskopi...
Svar
0
· Visningar
1 271
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö Jag håller på att sätta ihop en foderstat till min shettis som har problem med fång och undrar om krafft protein pluss innehåller något...
Svar
15
· Visningar
1 831
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka