Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan Jag har en häst som har problem med låsningar i länden. Han har fått ET behandling för fyra veckor sedan, men har nu börjat...
Svar
8
· Visningar
8 271
Senast: ptr
·
O
Foder & Strö Kort & gott, vilken är den absolut bästa oljan att utfodra sin häst med? & hur mycket bör man ger per dag? Motivera gärna varför...
2
Svar
22
· Visningar
3 845
Senast: Anettejt
·
Hästvård Som frågan löd: funkar det för alla hästtyper, och i blandad flock? Lättfödd med svårfödd i samma hage, liten och stor tillsammans etc...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 547
Senast: Lavinia
·
L
Hästvård Dvs vad är bäst? För och nackdelar med båda tillvägagångssätten? Har frågat två hovslagare den ena för den andra emot, men ingendera...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
19 316
Senast: Laveyou
·
F
Hästvård Vad är igentligen bäst?
2
Svar
31
· Visningar
11 824
Senast: Laveyou
·
Hästvård Hej alla! Vill bara få lite input på frökens hov.. Drar historien: Åkte precis innan jul in till klinik för tand- och allmän...
2
Svar
21
· Visningar
5 870
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen jag rider ömmar en del när man trycker den över ryggen. Framförallt vid korset svankar den till en hel del. När man rider är det...
Svar
18
· Visningar
2 572
Senast: Guldaskig
·
S
Hästvård Jag har en häst som har fått väldigt konstiga symptom, ingenting som jag eller någon annan i stallet tidigare har sett. Om ni orkar läsa...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 064
Senast: bravur68
·
Hästvård Min ardennerpojk är ca 10 månader gammal. Vid vilken ålder brukar ni se över tänderna första gången?
2
Svar
20
· Visningar
2 960
Hästvård Unghästen som är pillig fick tag på en bit slang ikväll, ca 7-10 cm lång, kanske 1 cm i diameter. Denna hann han sätta i sig innan jag...
Svar
0
· Visningar
736
Senast: Sammet
·
Foder & Strö Vilket ger bäst effekt egentligen? Jag kan inte hitta någon forskning som tyder på att probimin ska vara så bra och ge den effekt...
Svar
8
· Visningar
6 226
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Lite osäker på om den här tråden ska ligga här, på utrustning eller på hästskötsel. Ni med erfarenhet av gräsreducerare; Hur mycket...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
10
· Visningar
1 874
Senast: gylle
·
Foder & Strö På grund av dåligt proteinvärde i höet så bytte jag kraftfoder från havre till ett färdigfoder och dra på trissor, hästen blev pigg som...
Svar
7
· Visningar
1 405
Senast: Sara75
·
Hästvård Vad tror ni om detta? Skulle även behöva lite förklaringar på vissa saker. Har hunnit haft min häst nu i ca 9 månader, Hästen är ett...
2
Svar
23
· Visningar
4 175
Senast: Irmis
·
Hästvård Ponny ca 25 år med okänd historik bakom sig. Har varit fullt frisk och välmående fram tills för tio dagar sedan. Några trivselkilon...
Svar
16
· Visningar
1 581
Senast: -Catherine-
·
U
Hästvård Det har dryftats hovslagare på många länkar......men kunderna kan diskuteras lika mycket.Har jobbat som hovslagare i över 17 år håller...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
11 182
Senast: ptr
·
Foder & Strö Fick komentaren idag att min häst är så hetsig och att jag ger alldeles för mycket energi i kraftfodret. Det är bara det att hon...
Svar
9
· Visningar
3 157
Senast: Domino_s
·
Hästvård Hur många decibel klarar en häst av utan att må dåligt? Hur många decibel avger en motorväg? jag förstår att det beror på vilken...
Svar
3
· Visningar
1 324
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag sitter och funderar lite över det här med fri tillgång på grovfoder. Kan man ha det på en liten "lösdrift", det är alltså en box...
Svar
7
· Visningar
1 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka