Sv: Hovslagar kunder......
Min hovslagare har jag för att hon är duktig och har bra hand med mina hästar. Min lilla ponny kan vara lite besvärlig med att hon vill sätta ner hoven men det fungerar bra med nuvarande.
Dessutom är hon bra på att hålla tiderna och ringer om hon blir sen eller snöat in på någon gårdsplan. Om vi vet att jag är där undertiden mina tas omhand så pratar vi om hur hästen har gått, om den slitit ojämt, ev hålväggar uppkommit osv. Annars tar vi det över telefon när tid bokas.
Och sen blir det massa annat skitsnack eftersom vi har bott grannar och hon är från trakten.
Hade jag haft en jobbig häst som behöver motion innan hovslagaren kommit hade jag verkligen försökt se till det. Det handlar om en hovslagares arbetsmiljö. Och hade hästen varit svår skodd pga tidigare mindre bra erfarenheter hade jag gärna betalat mer för att hovslagaren skulle hjälpa mej träna och få hästen till att tycka det är ok med skoning. Allt för att hovslagren och hästen ska fungera ihop.
Kort sagt; jag använder min hovslagare för att hon är duktig på det med hovar, har ett trevligt sätt både gentemot mej som kund och hästen och hon håller tiderna väldigt bra.
OCH jag är jätteglad över att mina ponnyer är snälla att sko och verka!