Hovslagar kunder......

Sv: Hovslagar kunder......

Så är en hovslagare med intresse för sitt arbete:•) gratulerar dig,håll hårt i henne:•)

Nej det gör man inte.Tur att du har en bra hovslagare du är nöjd med:•)

Har tyvärr upplevt att hovslagare är konkurenter och inte kollegor........

Mnja....skor i likadana stall som dom flesta hovslagare.Hästar som kostar alltifrån ett par hundratusen till travare dom har fått gratis.Nu har i och för sig priset på hästen inget med kundens kunskap att göra.:•)

Jag var inte helt allvarlig, jag bara vädrade mina fördomar lite :devil:

Att kunna slå på tappskor måste vara helt ovärdeligt för en hästägare.Att man sedan alltid betalar och att man kan få sig en kopp kaffe gör varje hovslagare glad:•)

Ta dig en sniff.......han kanske doftar guda gott.Skämtar bara,kul att du är nöjd med honom:•)

Visst absolut,har inte kvar dom kunderna mer än en gång.Ville bara visa att det problemet som många kunder upplever finns även hos hovslagare........oseriösa/ointresserade finns på"båda sidorna"

Vad menar du med "på listan"? Även fast du inte är med i eller på hovslagarföreningens sida betyder det inte att du inte är utbildad.Men visst det har kommit nya regler.Har du inte gått fortbildningen idag får du inte ta t.e.x hovbölder sko sederade hästar,eller hästar med feber.Från 2014 måste du vara utbildad för att få sko och verka.Är du utbildad utan att ha gått fortbildningen efter 2014 får du bara sko hästar som står "rakt upp och ner" men inte sjukbeslag och s.o.v

Visst så länge han är bra.Är ögon godis aldrig fel......

Rena hästar,kakor och bullar är alltid bra att få hovslagare på gott humör med.Gratulerar dig oxå till att du har en seriös och intresserad hovslagare:•)

Min hovslagare har jag för att hon är duktig och har bra hand med mina hästar. Min lilla ponny kan vara lite besvärlig med att hon vill sätta ner hoven men det fungerar bra med nuvarande.

Dessutom är hon bra på att hålla tiderna och ringer om hon blir sen eller snöat in på någon gårdsplan. Om vi vet att jag är där undertiden mina tas omhand så pratar vi om hur hästen har gått, om den slitit ojämt, ev hålväggar uppkommit osv. Annars tar vi det över telefon när tid bokas.
Och sen blir det massa annat skitsnack eftersom vi har bott grannar och hon är från trakten.

Hade jag haft en jobbig häst som behöver motion innan hovslagaren kommit hade jag verkligen försökt se till det. Det handlar om en hovslagares arbetsmiljö. Och hade hästen varit svår skodd pga tidigare mindre bra erfarenheter hade jag gärna betalat mer för att hovslagaren skulle hjälpa mej träna och få hästen till att tycka det är ok med skoning. Allt för att hovslagren och hästen ska fungera ihop.

Kort sagt; jag använder min hovslagare för att hon är duktig på det med hovar, har ett trevligt sätt både gentemot mej som kund och hästen och hon håller tiderna väldigt bra.

OCH jag är jätteglad över att mina ponnyer är snälla att sko och verka!

Låter som om ni är kunder alla hovslagare skulle vilja ha:•)

Tycker ni att det är okej med hans egenheter för att han är duktig är det ju kalas:•)huvudsaken är att båda är nöjda

Det är som man brukar säga

Bra hovslagare växer inte på träd (och kanske så med kunder också :D)

Jag vill alltid att kunden är med.Om det är något jag behöver fråga....jag försöker alltid förklara vad jag gör och varför.Gärna se hästen var tredje skoning under ryttare vid behov.Tycker självklart
att hästen ska gå barfota om dom kan och ditt användande av hästen tillåter det.Efter 2014 måste man vara utbildad hovslagare för att få sko/verka hästar.

Så trevligt med en kollega till:•) håller med dig

Som hovslagare får man sig många törnar i jobbet.Ett litet "kärleks bett" i rumpan är inte ovanligt heller.......

Hoppas ni talar om för honom hur mycket ni uppskattar honom.Det är alltid trevligt att höra:•)

Nämen ännu en kollega:•) så jätte trevligt.Kan känna igen mig i allt som ni skriver:•)

Liknande trådar

Hästvård Nu har jag äntligen varit på föreläsningen av O.L så jag tänkte rapportera lite, det var ju tidigare funderingar kring dessa...
2
Svar
35
· Visningar
2 880
Senast: Tavro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka