Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min -10 har blivit otroligt lös i magen efter han blev uppstallad nattetid på box på samma ställe där han går på lösdrift. Hösilaget...
Svar
15
· Visningar
1 664
Senast: Madick
·
Hästvård Har letart runt i gamla trådar men hittar inte riktigt svaret kring triangelmärkning och försäkringsskydd. Enligt mitt förs.bolag gäller...
Svar
3
· Visningar
2 555
Senast: Alexandra_W
·
E
Foder & Strö Har ingen grovfoder analys då det kommer att fodras med hösilage från olika marker. Stallägaren har inte velat göra någon analys och det...
2
Svar
29
· Visningar
3 217
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Får inte tag i någon på kliniken om råd än så frågar här så länge. Min häst har blivit svullen & varm på insidan av hasen (såg det...
Svar
2
· Visningar
1 751
Senast: Chima
·
K
Foder & Strö Hur tycker ni att värdena är på detta hö? Ts 75% Råprotein 92g/kg foder Smältbart råprotein 63g/kg foder Energi 7,2 g/kg foder
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej! vet itne om det finns liknande trådar redan, men behöver snabbt svar !:) Min och min kompis häst behöver gå ihop då jag itne...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: ffengvall
·
Z
Hästvård hej :) jag har lite funderingar runt detta med hovröta... vrf kommer det? hur ser det ut? vad gör man åt det? har nämligen en...
Svar
4
· Visningar
1 495
Senast: segersten
·
O
Hästvård såg en häst igår med konstig framhov. gjorde en liten bild men jag är inte så duktig på det :p men först är hoven helt ok,sen går...
Svar
3
· Visningar
1 221
Senast: Elsa2000
·
Foder & Strö Som rubriken lyder! Det är många i stallet som ger sin häst kalk, och jag undrar varför man ska ge det?
Svar
18
· Visningar
8 707
Senast: spaderÄss
·
N
Hästvård Har en 8årig valack. I måndags när jag mockade fanns bara lite kiss. Blev fundersam då jag nästan mockar ur en kärra piss varje dag...
Svar
16
· Visningar
10 558
Senast: Telledonna
·
Foder & Strö Vi har köpt hem analyserat hö och bonden sa att analysen gäller för allt hö, men att det ibland kan skilja sig lite eftersom de kommer...
Svar
11
· Visningar
1 422
Senast: pinky
·
M
Hästvård Min häst har fått stopp i stora venen på halsen efter att ha blivit sprutad och fått dropp pga förstoppning. vi märkte att han svullna i...
Svar
4
· Visningar
1 937
Senast: _Misse_
·
C
Foder & Strö Började tänka på att allt inom hässporten har blivit så pilligt de senaste åren... Hästarna ska ha speciellt foder, de kan inte äta...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 508
Hästvård Kort fråga: Hur diagnosticeras tarmvred?
Svar
12
· Visningar
7 040
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö Kan någon hjälpa mig? Undrar om dessa värden är bra. Torrsubstans 67% Smältbart råprotein 63 g/kg foder Energi 7,3 Mj/kg foder...
Svar
14
· Visningar
3 853
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Vi har foderhäckar i hagarna till hästarna i stallet, två st i stål (dyyra att köpa) och en som stallägaren byggde åt oss när vi akut...
Svar
4
· Visningar
1 813
Senast: Ms_Antrop
·
H
Hästvård Min häst har troligtvis malignt lymfom. Förra våren fick hon en knöl på bringan, ca 8x5 cm stor. Vet som skulle vaccinera henne i straxt...
Svar
3
· Visningar
2 476
Senast: Hellez
·
Hästvård Hejsan mitt ena sto har börjat att kissa blod såg det i morse när jag skulle mocka. Och när jag var i hagen när jag skulle ge henne...
2
Svar
25
· Visningar
9 354
Senast: Pigan
·
Hästvård Jag behöver tips och råd hur jag ska sköta min hästs långa man. Ska den flätas? Hårt eller löst? Ska man tvätta me schampoo? Balsam...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Säger man pelletsfoder? Pelleterat foder? Ni förstår vad jag menar i alla fall :rofl: Jag söker nu ett havrefritt sådant, helst med...
Svar
12
· Visningar
1 938
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka