Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en fjordig på 10 månader som börjar bli lite rund, men absolut inte fet. Vill inte släppa en fet häst på bete så jag får justera...
Svar
4
· Visningar
1 282
Hästvård Hej jag har ett varmblods sto på 11 år som är under utbildning, hon vart in riden för ett och ett halvt år sedan och jag har ägt henne i...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: trailtokan
·
Hästvård Upptäckte idag att min kära häst har fått nå utslag på hela snoppen. Vet inte hur jag ska förklara hur det ser ut :confused: Det är som...
Svar
5
· Visningar
1 732
Senast: Bobbo
·
Hästvård min häst har en väldigt tjock nacke. Det är jättemycket muskler där längs hela nacken/manen, Hon är inte på något vis stel eller dyligt...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
14 137
Hästvård Dräktiga stoet hemma har fått svullet juver. Det första jag tänkte på var juverinflammation men hon var pigg i övrigt förutom att hon...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: linnsan
·
S
Hästvård Kan olika veterinär tolka samma röntgen olika? Köpte för ca ett år sedan en tävlingshäst som vid röntgen vid besiktningen visade mkt...
Svar
12
· Visningar
2 517
Senast: Ponylove
·
Foder & Strö Har ett föl (okej, åring nu) som blir lös i magen av mineralfodret (krafft miner grön, pellets). Iofs skönt att ha hittat en anledning...
2
Svar
27
· Visningar
5 743
Senast: Aladdin
·
M
Hästvård Var iväg idag och kikade på ett äldre halvblod, men kändes inte helt hundra. En underbar individ som skulle passa min familj ypperligt...
Svar
15
· Visningar
2 202
Senast: Martina78
·
Hästvård Är det möjligt att hästar kan bli gallig och varm i benen av att underlaget i boxen är pissigt och blött?
Svar
6
· Visningar
1 335
Senast: sandrafors
·
E
Hästvård Jag har ett äldre sto där underlivet svullnade upp något enormt i söndags. Dagen innan hade hon haft några små skinnflådda fläckar vid...
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: moli
·
L
Hästvård :confused::crazy:Det är så att våran lilla hingst har fått blod i hela svansen och sen så har det runnit ut med benen runt svansen. Så...
Svar
7
· Visningar
2 064
Senast: segersten
·
J
Hästvård Hejsan alla Bukare! :) Under en längre tid så har jag haft "mystiska bölder" på min häst har frågat 4 olika veterinärer som inte har en...
2
Svar
28
· Visningar
6 827
Senast: trailtokan
·
Foder & Strö Jag är tvungen att byta till hösilage till min ena häst och har beställt hem EF Horsegrass (25 kg säckar). Efter en googling så hittade...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: Highcat
·
Hästvård På vets inrådan ska min valack äta 5 dl loppfrön om dagen då han har sand i träcket . För flera år sedan hade jag en annan häst ( som...
Svar
7
· Visningar
1 330
Senast: Hambo
·
Hästvård Hejsan ! tänkte höra med er alla som verkar mer insatta i blodanalys. undrar vad dessa menar neutrofila s-asat och om ni vet vad...
Svar
7
· Visningar
3 859
Senast: miia123
·
J
Hästvård För tre månaders o lite till sedan sparkade min valack på sig själv i hagen på insidan av benet. Mkt öm,varm, o halt blev han och ett...
Svar
6
· Visningar
6 705
Senast: Jackie_nova
·
S
Hästvård Nu vet jag inte om denna tråd har hamnat rätt, men jag kunde inte se var den skulle passa bättre? :confused: Iallafall, vad använder...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 273
Senast: roadkilled
·
Hästvård Någon som har haft en sådan skada. Det är ett bakknä som är skadat. ¨ Prognos? Den är en Islandshäst som har varit halt sen Juli 2010...
Svar
4
· Visningar
2 191
Senast: segersten
·
S
Foder & Strö Som rubriken lyder...hög kvot menar jag uppåt 12-13. Har försökt att leta på nätet men det verkar inte finnas.... Tacksam om nån vet...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 351
Foder & Strö I torsdags kom det hem en shettis till oss. Världens goaste lilla farbror på 23 år men tyvärr ganska tunn. Enligt ägaren hade den haft...
2
Svar
25
· Visningar
4 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka