Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spillers har ju rena dunderfodret (alla deras är havrefria)
http://www.spillers-feeds.com/en-gb...products-and-stockists/stud-feeds/GRO-N-WIN-/
men vad det kostar vet jag inte..
Proteinet på just denna är 32 % = 272 smrp enligt Svenska foder
Varför står det att man MÅSTE tillsätta havre hos ex Mustang 50/50, Edel etc om man inte behöver det!!?? Det måste ju finnas nån vits med det...
Varför står det att man MÅSTE tillsätta havre hos ex Mustang 50/50, Edel etc om man inte behöver det!!?? Det måste ju finnas nån vits med det...
Som jag har skrivit tidigare så har jag fölmärrar, föl och unghästar. som de flesta vet ska deras kvot ligga runt 8-xx. Kvoten på mitt hö är 3 !!!!
Jag har provat flera olika pelletsfabrikat men hästarna ratar det. Jag har testat att blöta upp det, blanda med betfor, blandat med kli, men inget hjälper.
Jag är inte en som har inställningen att "de äter förr eller senare". Då jag har unga hästar vill jag att de ska tycka om maten direkt, ingen "inlärning".
Jag har försökt att hitta ett hö med högre kvot men som för alla denna årstid är det svårt att få köpa hos nya då de flesta har bokat upp till sommaren.
(min leverantör hade tyvärr inte så att det skulle räcka enda fram till sommaren med den högre kvoten därför fick jag ta av det med lägre kvot nu)
Tack för alla tips !
Jag tror det blir mycket svårt att hitta ett foder som uppfyller alla dina krav tyvärr....
Själv skulle jag nog satsat på Krafft Muskel eller något liknande om jag inte ville blanda själv. Jag har använt deras förra, Krafft Protein, när jag var tvungen att pressa upp proteinet rejält. Många olika sorters protein i den.
Jag har dock nästan slutat helt med färdigfoder sen några år, just för att det är så svårt att hitta något som passar bra.
Lycka till med jakten!!