Sv: Havrefri musli med hög kvot
Som rubriken lyder...hög kvot menar jag uppåt 12-13. Har försökt att leta på nätet men det verkar inte finnas....
Tacksam om nån vet om det existerar utan att vara dyrt, max 200:-/säck
Nu vet inte jag om det här är tillräckligt bra värdemässigt för jag är inte så bra på att räkna sånt, men vill ändå rekommendera Dodson & Horrells Pasture Mix. Mina hästar fullkomligt älskar den och jag måste säga att den både ser aptitlig ut och luktar gott, nästan så att man skulle vilja prova den på filen nån gång
Dodson & Horrell har för övrigt ett ganska brett sortiment med allehanda produkter, har du tittat igenom det?
Lite info från stället jag köper den på:
Pasture Mix är ett havrefritt müslifoder som består av microniserat spannmål och gräspellets och som är blandat med vår unika glukossirap. Det microniserade spannmålet ger lättillgängligt stärkelse och minimerar samtidigt belastningen på matsmältningsorganen.
Pasture Mix är anpassad för att användas till häst vid promenadridning samt för ponny vid lätt till medium träning/tävling.
Pasture Mix innehåller torkade morötter samt vitlök och mynta. Örterna är tillsatta för deras positiva egenskaper på luftvägarna och matsmältningen.
Adekvata vitaminer, mineraler och salt är tillsatt fodret.
Innehåller
Microniserat korn/majs/vete, melass, morot, salt, soja, sojaolja, spannmålstrå, vetekli, vitaminer/mineraler, mynta, vitlök, QLC och ärtor.
OBS! Eventuella förändringar i råvaruinnehållet deklareras alltid på fodersäcken. Skulle någon uppgift på denna sida inte överensstämma med deklarationen på fodersäcken är det informationen på säcken som gäller.
Näringsinnehåll
Protein Fett Växttråd Aska Ca P Mg SRP
95 g 40 g 150 g 75 g 10 g 4 g 2,3 g 10
/kg /kg /kg /kg /kg /kg /kg mj/kg