Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hej på er! Jag undrar om det är någon som vet var och om man kan få tag i aspbark som inte är pelleterad? Alltså bara krossad...
Svar
5
· Visningar
1 976
Senast: MonteRose
·
Hästvård Bor i spanien....Hittat stall där hästarna får alldelles för lite grovfoder men de ser välmående ut, fina i hullet, bra hovar, bra bajs...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 016
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Om ni ger era hästar säg cirka fem kilo hö, hur lång tid tar de på sig ungefär innan de ätit upp?
2
Svar
24
· Visningar
3 971
Senast: grimman
·
Hästvård Jag har försökt leta men utan framgång. Tror att det var på H--ks som det förr fanns en produkt mot strålröta. Den är den effektivaste...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Djurjouren
·
C
Hästvård Hallå alla häst människor :) Min 17 åriga arab kille har precis fått en lindrig kotledsinflammation,vi åkte in till Ultuna hästklinik...
Svar
12
· Visningar
7 264
Senast: Geysir
·
Hästvård På gården jag står finns 2 stall, ett stall delar jag och en tjejja till. Det andra stallet har en kvinna ensam till sina 3 hästar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 098
Senast: mackan
·
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: qnockout07
·
  • Låst
Hästvård Har läst lite om halmpellets som strömedel och undrar om någon provat och hur ni tycker att det fungerar? Har haft mina på både torv...
Svar
10
· Visningar
4 144
Senast: Boj
·
L
Hästvård Har två 2-åriga hingstar tillsammans. Den yngre har fina avklippta partier i hårremmen, främst på halsen och nån på bogen. Kan det...
Svar
6
· Visningar
1 040
Senast: fotis
·
Foder & Strö Häromdagen fick jag höra att det var krav på att hästarna har halm att tugga på när de står inne. Kanske inte att det var lag på det...
Svar
5
· Visningar
1 542
Senast: -moa-
·
Hästvård Skjöldur har drabbats av regnskållor på korset och lite i knävecken fram. Jag har behandlat dem och de är borta nu. Märks bara lite små...
Svar
6
· Visningar
2 882
Senast: Evale
·
Hästvård Hej! Var på en klinik för 2 veckor sedan med min häst och det konstaterades att hon har en inflammation i karpalleden ("knäet" på...
Svar
4
· Visningar
3 221
Senast: Debija
·
Hästvård Som frågan lyder,hur mkt kostar det att få en häst kremerad efter att man avlivat den? antar att det kanske har o göra lite med vad man...
Svar
1
· Visningar
1 232
Senast: Babe
·
F
Hästvård Jag har en 14 årig varmblods valack som jag har haft i 1 månad. När vi köpte han hade han långa hovar och nu när vi har Verkat han så är...
Svar
9
· Visningar
1 993
Senast: linetta
·
Hästvård Vad kostar en shettis i försäkring om man endast vill ha veterinärvårdsförsäkring som täcker ev skador? capris per månad??
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Nixehen
·
Hästvård Vi skall åka ca 3 timmars bilfärd med vår shetlandsponny som har besvär med fång. Hon har väldigt ont.. Jag undrar om det kanske är...
2
Svar
26
· Visningar
4 007
Senast: sommarvind
·
J
Hästvård Blev väääldigt långt men hoppas på att nån kanske kan läsa de och se om dom kan hjälpa :) Mitt sto fick lite små sår 10/10 förra...
2
Svar
21
· Visningar
5 835
Senast: Ponylove
·
Foder & Strö Ja, jag vet att det finns massa sådana här trådar men har läst allihopa och behöver lite mer feedback. Jag har ett kräset sto som...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Kirie
·
R
Hästvård Hej! Jag har en varmblods valack på 12 år. har haft honom i ca 9 månader. Han står på lösdrift tillsammans med en nordsvensk, ca 2 km...
Svar
9
· Visningar
5 150
Senast: rosa_
·
B
Foder & Strö Hej! Jag har en häst som älskar sockerbetor. Den får en halv om dagen(den får även betfor), men nu har den börjat fått mugg. Jag undrar...
Svar
3
· Visningar
1 843
Senast: Butta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka