Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det är så att min pålle krubbiter inomhus, han började troligtvis med det under karantän vistelsen, han har gjort det ändå sedan han...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: anjescka
·
Foder & Strö Hej! Min tjej har ett klart högre näringsbehov (energi och protein) än "normal"-hästen. Det jag funderar på är att om jag räknar på...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Lavinia
·
F
Foder & Strö Fick höra av min tränare i förra veckan att jag verkligen borde ge min häst 3kg havre oavsett vilka värden jag har på mitt hösilage...
2
Svar
28
· Visningar
2 797
Senast: Narcissa
·
Hästvård Hur ser hovarna ut? Ursäkta dåliga bilder och skitig häst, jag var inte stallklädd. Om det behövs bättre bilder kan jag fixa det senare...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
24 856
Senast: Agata
·
Foder & Strö Kan inte Ni som har tagit fullständig analys på ert grovfoder någon gång, dvs med mikromineraler också, delge era resultat här? Skulle...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: YW1966
·
Foder & Strö Ponnyn är en connemara i tävlingskondition (räknar på att hon väger 450 kg) som sorterar bort sina mineraler. Jag har försökt med olika...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: YW1966
·
Hästvård Efter förra vintern (snösulor)så ömmade min häst rätt rejält i fram så hon fick hela sulor och gick med det tills det var dags för...
Svar
1
· Visningar
1 983
Senast: Cillen89
·
H
Hästvård Stod kort om dessa i nyaste ridsport. Nån som har en bild på dessa el kanske provat? El vet hur de fungerar? Lät rätt intressant. (jag...
Svar
5
· Visningar
3 549
Senast: lundsbo
·
Hästvård I höstas fick jag en lättare senskada på HB på min pålle. Det var ett förstärkningsband till djupa böjsenan som fått en rispa pga...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: Blomskan
·
I
Foder & Strö Är här någon som använt Pavo Slobber Mash till kolik-känsliga hästar? Har läst om detta och tycker de låter bra. Säljs i 20-kg säck...
Svar
9
· Visningar
1 607
Senast: dixy
·
Foder & Strö Hur bra är de egentligen? De som man hittar på internet. Jag har äntligen lyckas få iväg en analys på hösilaget som hästen har ätit i...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Jag har två kallblodsston, som går på uträknade foderstater efter att jag analyserat mitt hö (har postat en tråd om analysen). Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 138
Senast: Grålly
·
J
Hästvård Jag har en gammal travar valack på 24år som är jätte halt! :( Min fundering är, är det värt att fara till en klinik med en sån gammal...
Svar
11
· Visningar
2 080
Senast: Jenka_BBB
·
I
Foder & Strö Jag har en 15-årig varmblodstravare, som haft en del magsår under sin travkarriär. Nu är det så att han 2 gånger under ca 5 månader fått...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Kellie
·
F
Hästvård Hejsan alla! Jag funderar mycket på det där med utevistelsen. Jag tycker att hästarna ska vara ute så mycket som möjligt då de är gjorda...
2
Svar
37
· Visningar
5 128
Senast: Corminta
·
Hästvård Har lite funderingar kring symptomen som är angivna i rubriken. Om en häst har 38,2 i temp vid 18,00 på kvällen - är detta lågt, högt...
Svar
17
· Visningar
2 674
Senast: Equus
·
S
Hästvård Hej! Jag och min sambo ska till våren köpa varsin skogsmullehäst som ska gå på lösdrift och ridas på skogsturer. Jag har lång erfarenhet...
Svar
9
· Visningar
3 424
Senast: lobell
·
Hästvård Varför man inte skall använda bogskydd. Detta sår sitter på manken. Hade bokskydd på för att spara på manen då täcket låg och skavde på...
2
Svar
30
· Visningar
8 927
Senast: Felle
·
Hästvård Min medryttarponny har fått skavsår mellan skinkorna. Jag rengör med svamp varje gång jag är där(1gång i veckan) men de andra har...
Svar
5
· Visningar
4 632
Hästvård Jag upptäckte igår att min häst var lite varm på insidan av ena bakbenet alldeles längst ner på hasen, alltså på det sista "buckliga"...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka