Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Vart ligger priset för raspning och hur ofta bör man raspa/kolla tänderna?
Svar
10
· Visningar
3 114
C
Foder & Strö Hur länge håller sig näringsvärdet på hö? Funderar på att köpa fjolårshö istället för årets skörd. Höet ska vara till en liten b-ponny.
2
Svar
29
· Visningar
10 245
Senast: jan
·
M
Foder & Strö Idag har flocken utökats med en häst då en vän till mig köpt sin första häst. Enligt förra ägarna till hästen måste han ha tillskott av...
Svar
7
· Visningar
2 601
Senast: Madelene
·
Foder & Strö Jag undrar om det är någon som vet om man kan ge munkpeppar året om? Jag har hört att hästar kan bli "immuna" om man gör så, men hur är...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: janna
·
Hästvård Min häst får skav på halsen av tyglarn när jag rider henne. Vad kan man göra åt det? Det kommer på vintern. Finns det någon speciell...
2
Svar
20
· Visningar
6 874
Senast: Remix
·
B
Hästvård Hej! Jag har märkt av på min stora hbl kille nu på sista tiden när jag ridit. Han har liksom märkbart "hakat fast" å min känsla har...
Svar
2
· Visningar
1 895
Hästvård Postar en ny tråd då den förra blev borttagen pga av att jag hade skrivit vilken klinik jag hade varit på. Det hela började i maj...
Svar
2
· Visningar
1 305
Senast: segersten
·
Hästvård Vet inte alls om jag sätter denna tråd rätt. Jag går i tankarna att skaffa mig en shetlandsponny. Vill ha den att köra lite med som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 991
Senast: Dalmas
·
Foder & Strö tex skivade morötter å äpplen i ugn. Ja de va en tanke som slog mig när jag läste om en tråd om hästgodis, har någon testat om hästarna...
Svar
17
· Visningar
2 078
Senast: Rosett
·
Hästvård Vad händer fysiskt i benet då och hur ter det sig? Min ET har sagt att hästen har dålig cirkulation i sitt vänstra bakben. Han har...
Svar
4
· Visningar
2 686
Senast: Nominous
·
Hästvård Ja som ni se vad kostar en natt på Ultuna i vagga?
Svar
16
· Visningar
8 677
Senast: mackan
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
1 026
Hästvård Upptävkte förra söndagen att min häst ej ätit upp sin mat för lördsgkväll få han skulle få sin morgon mat. Tempa han och de visade sig...
Svar
8
· Visningar
1 963
Senast: Nanook
·
Hästvård Hej! Jag har en kompis vars häst (islandshäst) blir väldigt flåsig vid ridning, även lugna korta turer. Han har inte hosta eller slem...
Svar
2
· Visningar
3 331
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har märkt att mina hästar ( Lösdrift ) inte dricker något vatten de senaste dagarna, nu när jag tittade ut, så ser jag att dom står...
Svar
12
· Visningar
2 385
Senast: ffengvall
·
Hästvård Min häst har fått konstigt skorv på svansroten och börjat tappa hår! För att dra hela historien så ringde de i somras från hennes...
Svar
5
· Visningar
3 835
Senast: Mystofflan
·
P
Hästvård Det här har ingen förankring i verkligheten utan är en ren research till en berättelse. Hur fungerar det här med akut avlivning vid...
2
Svar
26
· Visningar
4 667
Senast: Dalmas
·
Foder & Strö Hur gammalt hösilage vågar man fodra med? Finns det några studier på området? Givetvis gäller det ju att balarna är hela men det är ju...
Svar
6
· Visningar
4 086
Senast: Blomskan
·
Hästvård Fång känner jag tyvärr till, men hur vet man om det nu när det är fruset och hårt i hagen är fångkänning en häst får, eller...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
44 322
Senast: devere
·
S
Foder & Strö Hej! Jag och min kompis är lite förbryllade över hur man räknar ut mineralbehovet i foderstaten för arbetande och/eller dräktiga...
Svar
15
· Visningar
2 495
Senast: spiel_mit_mir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka